check home phone-call search send

سخت ترین زبان برنامه نویسی

معمولا مقالات سایت ما بر اساس سوالات کاربران است یعنی چند کاربر یک سوال میپرسند و ما بر اساس اون مقاله تولید می کنیم چون اعتقاد داریم مهم اینه که کاربران به جواب سوالاتشون برسند. در این مقاله میخواهیم در مورد سخت ترین زبان برنامه نویسی صحبت کنیم و بررسی کنیم واقعا کدوم زبان ها برای یادگیری چغر و بدبدن هستند. در این مدت تعدادی از کاربران پرسیده بودند سخت ترین زبان برنامه نویسی کدام زبان است و آیا می شود آن را یاد گرفت. اگر میخواهید به جواب سوالات خود برسید پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید. 

سخت ترین زبان برنامه نویسی

حتما میدونید یادگیری برنامه نویسی خیلی هم آسون نیست و یک کار سخت و طاقت فرسا است. اما یادگیری بعضی زبان ها واقعا از بقیشون سخت تر و وقت گیرتر است. در این مقاله سعی می کنم تعدادی از زبان های برنامه نویسی که یادگیرشون سخت است رو مورد بررسی قرار دهیم.

توجه: اگر شما واقعا انگیزه داشته باشید و اراده قوی و کمی صبر و حوصله به خرج بدید هیچ زبان برنامه نویسی سخت نیست و می توان آن را یاد گرفت.

 سخت ترین زبان برنامه نویسی

نمی توان یک زبان رو به عنوان سخت ترین زبان برنامه نویسی معرفی کرد اما چند زبان هستند که نسبت به بقیه از سختی بیشتری برخوردار هستند. در این بخش این زبان ها رو لیست کرده ایم.

زبان برنامه نویسی لیسپ

زبان برنامه نویسی لیسپ زبانی است که مخصوص کارهای پردازش متن ، هوش مصنوعی ،الگوریتم، ساختمان داده، ریاضی و کارهای پژوهشی است. لیسپ یک زبان برنامه نویسی قدیمی هستش که هنوزم در بسیاری از بخش ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما یکی از مشکلات استفاده از لیسپ، یادگیری آن است. بر اساس تحقیقات که داشتیم یادگیری بسیار سخت و وقت گیری دارد.

زبان برنامه نویسی objective-c

آبجکتیو سی یک زبان برنامه نویسی شی گرا و چند منظوره می باشد که کاربردهای گسترده ای دارد. اگر بخواهیم نحوه بوجود آمدن آبجکتیو سی رو مورد بررسی قرار دهیم باید بگویم آبجکتیو سی از زبان برنامه نویسی سی و با اضافه کردن مفاهیم مربوط به ارسال پیام از اسمال تاک به زبان سی ایجاد شده است. شنیده ها حاکی از آن است که یادگیری این زبان هم سخت و تا حدودی وقت گیر است. 

زبان برنامه نویسی جاوا 

جاوا یک زبان برنامه نویسی که به صورت شی گرا ارائه شده است. جاوا شبیه به زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس می باشد اما مدل شی گرایی آسانتری نسبت به سی پلاس پلاس دارد. نمی توان گفت یادگیری جاوا سخت است اما یکم گیج کننده است برای کسانی که میخواهند وارد حوزه برنامه نویسی شوند. پیشنهاد میکنم ابتدا از جاوا شروع نکنید چون واقعا سریع زده میشید و دیگه سمت برنامه نویسی نمیایید. 

زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس 

سی پلاس پلاس یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، سطح میانی و شی گرا است. امروزه در جهان بیشتر نرم افزارهای سیستمی از طریق سی پلاس پلاس نوشته می شوند. شاید گفت این زبان تا حدودی سخت است ولی معمولا به عنوان زبان مادر از آن یاد میکنند که بیشتر جنبه یادگیری مفاهیم پایه ای برنامه نویسی رو دارد. معمولا یادگیری این زبان برای ابتدا سخت است. 

زبان برنامه نویسی پرولوگ

پرولوگ یک زبان برنامه‌نویسی منطقی چند منظوره مبتنی بر مفاهیم هوش مصنوعی و زبان‌شناسی محاسباتی است. این زبان بر پایه منطق ریاضی بنا نهاده شده و آن را به عنوان زبان کاملاً منطقی می‌شناسند و حتی به آن پرلوگ خالص نیز اطلاق می‌شود و می‌توان گفت متفاوت از سایر زبانهای برنامه‌نویسی است. معمولا از آن به عنوان یک زبان سخت یاد میکنند. 

زبان برنامه نویسی اسکالا

اسکالا یک زبان برنامه نویسی شی گرا، تابعی و چند منظوره است. قبل توضیح در مورد زبان اسکالا باید بگویم، یادگیری برنامه نویسی اسکالا نسبت به زبان های دیگر سخت است. اما اگر بتوانید این زبان را فرا بگیرید مسلما ارزش فوق العاده ای خواهد داشت. زبان برنامه نویسی اسکالا سال ۲۰۰۳ به صورت عمومی عرضه شد و جزو زبان‌های شیٔ‌گرا و فانکشنال بسیار دقیق و منطقی دنیا محسوب می‌شود. بسیاری از ویژگی های اسکالا به دلیل انتقادهایی که بهجاوا می شد به آن اضافه شدند. خودم به شخصه از این زبان استفاده نکردم اما در یک ویدئو دیدم که پنجمین زبان سخت برای یادگیری است. 

زبان برنامه نویسی هسکل 

هسکل یک زبان برنامه‌نویسی تابعی خالص، استاندارد شده و همه منظوره با نوع داده مستحکم است که به یاد دانشمند حوزه منطق و استدلال به نام هسکل کاری نام‌گذاری شده‌است. در ویدئویی که دیدم هسکل ششمین زبان سخت دنیا بود. 

زبان برنامه نویسی پرل

پرل یک زبان برنامه نویسی است. و ترکیبی از دو زبان برنامه نویسی می باشد. (زبان های پرل۵ و پرل ۶) زبان برنامه نویسی پرل یک زبان همه منظوره، سطح بالا و دارای مفسر و دینامیک است. از پرل به عنوان یک زبان سخت برای یادگیری یاد میکنند. 

سخت ترین زبان های برنامه نویسی

سخت ترین زبان های برنامه نویسی (زبان های گمنام)

البته چند زبان داریم که گمنام هستند و به شدت یادگیری آنها سخت و صبر و حوصله می خواهد در بخش زیر تعدادی از این زبان ها رو لیست کرده ایم. این زبان ها رو میتوان زبان های عجیب و غریب دونست.

زبان برنامه نویسی BrainFuck

در سال 1993 توسط Urban Müller خلق شده است و پیاده‌سازی او از این زبان عملاً به صورت یک استاندارد برای سایر دولوپرها درآمده است. این زبان فقط شامل 8 دستور است 

زبان برنامه نویسی COW

COW یک زبان گیج‌کننده است که توسط Sean Heber در سال 2003 خلق شده است. گاو زبانی فورک شده از روی زبان BrainFuck است که کمی مسخره به نظر می‌رسد. زبان COW شامل 12 دستور است (4 دستور بیش از زبان برین‌فاک). بیشتر دستورات به صورت moo هستند و فقط کوچکی و بزرگی حروف هستند که تفاوت ایجاد می‌کنند.

زبان برنامه نویسی reMorse

ریمورس یک زبان برنامه‌نویسی شبیه کدهای مورس است. با دیدن این زبان ساده و در عین حال چالش برانگیز، زیردریایی‌ها و تلگرام‌ها به ذهنمان می‌آید. این زبان باز جز زبان های عجیب و غریب دنیا است.

زبان برنامه نویسی WhiteSpace

اسم این زبان برنامه‌نویسی دقیقاً برگرفته از کاری است که انجام می‌دهد. WhiteSpace (وایت‌اسپیس یا فضای سفید) برنامه‌هایی از مجموعه اسپیس‌ها می‌سازد.

زبان برنامه نویسی Chef

شِف (سرآشپز) یک زبان برنامه‌نویسی است که در آن برنامه‌ها مانند دستورات آشپزی به نظر می‌آیند.

به نظر شما سخت ترین زبان برنامه نویسی در دنیا چه زبانی است؟

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 3 دیدگاه
Avatar
سپهر
پاسخ دهید

سلام بستگی داره که شما بخواین تو چه حوزه ای فعالیت کنین هک و امنیت نیاز به چند تا زبان داره یکی از مهم ترین آنها php هست و چند تا چیز دیگه و این مهم هست که مثلا نیاید و ۲ تا زبان برنامه نویسی رو با هم کار کنید

Avatar
ابوالفضل
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید ببخشید من چندروزیه که پایتون رو شروع کردم وبه حوزه های ساخت ربات تلگرام نرم افزار وهک و امنیت علاقه دارم طبق پرس و جوهایی که کردم هک و امنیت پروسه ی یه شبه نیست وباید باچندین زبان اشنایی داشته باشم و چندین سال درحوزه ی شبکه و… فعالیت کنم بنظرتون تمرکزم رو چه زبانهایی بزارم؟؟پایتون اولین انتخابم بود چون هم سادس وهم میتونم باهاش ربات تلگرامی بسازم . ام برای هک و امنیت چیکارکنم؟؟میخوام جوری پیش برم که درهر سه زمینه ک گفتم توانایی داشته باشم. و اینکه بازار کار هک و امنیت چطوره؟؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ ابوالفضل
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    روی یه مورد تمرکز رو بذارید
    به هیچ عنوان روی چند چیز تمرکز نذارید
    اشتباه خیلی از افراد این است که روی چند چیز تمرکز میذارند که این مورد اشتباه هستش


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید