check home phone-call search send

روش کسب درآمد از طریق طراحی سایت

در این مدت چندین نفر ازم در مورد روش کسب درآمد از طریق طراحی سایت سوال پرسیده اند و دنبال روش های کسب درآمد از طریق طراحی سایت بوده اند. در این مقاله می خواهیم توضیحاتی در مورد روش کسب درآمد از طریق طراحی سایت دهیم تا بدونید چگونه با طراحی سایت، کسب درآمد کنید. اگر نمیدونید شغل طراحی سایت چی هستش پیشنهاد میکنم مقاله شغل طراحی سایت چیست رو مطالعه کنید.

روش کسب درآمد از طریق طراحی سایت

قبل از اینکه در مورد روش کسب درآمد از طریق طراحی سایت صحبت کنیم باید ببینم اصلا طراحی سایت درآمد دارد یا نه، بعد بریم در مورد روش های کسب درآمدی آن صحبت کنیم. برای اینکه بدونید میزان درآمد طراحی سایت چه قدر است مقالات درآمد طراحی وب سایت در ایران رو مطالعه کنید.

روش کسب درآمد از طریق طراحی سایت

روش های مختلفی برای کسب درآمد از طریق طراحی سایت وجود دارد که سعی می کنم این روش ها رو مورد بررسی قرار دهیم. البته این نکته رو بیان کنم که این روش های تجربیات بنده است.
دوستان عزیز برای کسب درآمد از طراحی سایت ما دو روش داریم که در این بخش این دو روش چند زیر مجموعه دارند که به صورت کامل در موردشون صحبت می کنیم. روش های کسب درآمد از طریق طراحی سایت رو در بخش زیر آورده ایم:

  • کارمندی 
  • آزادکاری (فریلنسری)

1- مدل کارمندی

یک روش که روش مطمئن و بدون ریسکی است روش کارمندی است یعنی در یک شرکت یا سازمان استخدام می شوید و آخر ماه یک حقوق ثابت و به میزان خاصی اضافه کار میگیرید. در این روش شما بیمه هستید نمیخواد زیاد درگیر کسب درآمد شوید و مناسب افرادی است که اصلا اهل ریسک و خطر نیستند و دنبال این هستند آخر ماه حقوق داشته باشند. میزان درآمد در این روش بستگی به خودتون، شهرتون و شرکتی که در آن کار می کنید دارد. قبلا هم در مقاله درآمد برنامه نویس در ایران در مورد این موضوع صحبت کرده ایم. معمولا میزان حقوق افراد در این روش به عوامل زیر بستگی دارد:

  • شهر محل کار 
  • میزان تخصص 
  • میزان تجربه 
  • سابقه کار 
  • پست سازمانی 

مثلا کسی که بک اند کار میکند حقوق بیشتری از فرانت اند کار دارد. (پیشنهاد می شود حتما مقاله فرانت اند و بک اند در طراحی سایت از سایت آموزش وردپرس، وردپرسی شو را مطالعه کنید.) معیارهای بالا هم که مورد بررسی قرار دادیم تاثیر زیادی در میزان حقوق دارد. مثلا کسی که تهران کار میکند معمولا حقوق بیشتری دریافت میکند چون ۷۰ درصد شرکت های آی تی و استارت آپ ها در تهران قرار دارند. یا مثلا کسی که تخصصش قابل قبول و بالا باشد میزان حقوق بیشتری دریافت میکند. البته این رو هم اضافه کنم شرکت به شرکت میزان حقوق ها فرق میکند. مثلا بعضی شرکت ها حقوق هاشون بر اساس حقوق اداره کار است و می توان گفت حقوق بسیار ناچیزی میدهند. 
اگر بخواهیم به صورت منطقی به این جریان بپردازم باید بگم میانگین حقوق کسانی که به صورت کارمندی کار می کنند بین ۴ تا ۶ میلیون است. کسانی که تجربه کمتری دارند یا تخصص کمتر، کمتر می گیرند و کسانی که رزومه و تخصص بهتر دارند خیلی بیشتر از این ارقام می گیرند. 

کسب درآمد از طراحی سایت با فریلنسری

2- مدل آزادکاری (فریلنسری)

روش دیگر برای کسب درآمد از طراحی سایت، روش آزادکاری یا همون فریلنسری است. یعنی شما به صورت آزاد و بدون وابستگی به جایی پروژه گرفته و انجام میدهید. این روش یکم چالش است چون نه کسی شما رو بیمه می کند و نه آخر ماه به شما پولی میدهد. در این روش همه چیز بستگی به خود شما دارد که چه قدر روابط عمومی خوبی داشته باشید، چه مقدار متخصص باشید و چه مقدار اهل چالش و ریسک باشید. میزان درآمد شما در این روش بستگی به عوامل زیر دارد:

  • روابط عمومی بالا 
  • میزان فعالیت 
  • رزومه قوی 
  • نمونه کار 
  • ارائه دادن درست خود
  • تخصص بالا

پیشنهاد میکنم برای درک بهتر این موضوع حتما حتما بخش مدل آزادکاری مقاله درآمد برنامه نویس در ایران رو مطالعه کنید تا به صورت کامل این بخش رو درک کنید. در ادامه در مورد روش کسب درآمد از طریق طراحی سایت به صورت آزادکاری صحبت می کنیم. چون این بخش بسیار گسترده و پر کار است. 

2-1- سایت های فریلنسری 

شما می توانید از طریق سایت های فریلنسری مثل پونیشا و پارسکدرز راحت ماهی بین 3 4 میلیون تا 30 میلیون کسب درآمد کنید کافیه که یک رزومه قوی و پر بار داشته باشید و واقعا متخصص باشید. کسانی هستند که با طراحی سایت پول های خوبی از این سایت ها در میاورند. پیشنهاد میکنم حتما عضو این سایت ها شوید و شروع به گرفتن پروژه کنید. حتما بخش راهنمای این سایت ها رو مطالعه کنید تا بیشتر با روند کار آنها آشنا شوید. 

2-2- کار برای اقوام، آشنایان و دوستان 

یکی از روش های کسب درآمد از طریق طراحی سایت، انجام پروژه برای دوستان و آشنایان است. خودم من تعداد خوبی پروژه برای اطراف خودم زدم. البته پول کمتری ازشون گرفتم ولی بازم ارقام قبول بوده و پیشنهاد میکنم شما حتما این کار رو انجام بدید. شما باید بلد باشید کاری کنید این افراد رو بشناسید و در کسانی که مستعد هستند احساس نیاز به سایت و فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید.

2-3- طراحی سایت برای افراد معروف 

یه دوستی دارم کارش فقط همینه، میره با افراد معروف مثل خواننده ها، بازیگرها و افراد معروف صحبت می کند و پیشنهاد طراحی سایت بهشون میدهد. شاید در دید اول فکر کنید چه کاریه، زشته این حرکات، ولی این آقا با همین کار پول های عجیب و غریب به دست آورده است. پس اگر کسانی رو میشناسید که معروف هستند می توانید برید بهشون پیشنهاد بدید و براشون سایت درست کنید. 

2-4- طراحی سایت برای شرکت ها 

من خودم یه مدت میرفتم با شرکت ها (خیلی هاشون آشنا بودن) صحبت میکردم و در مورد مزایایی سایت داشتن صحبت میکردم و تقریبا بیش از 50 درصدشون قبول می کردن که سفارش طراحی سایت دهند. 

2-5- طراحی سایت برای پزشک ها

شاید خنده دار باشد اما افرادی رو میشناسم در همین تهران یا شهرستان ها که میرند مطب پرشک ها و وقت میگرند و با پزشک در مورد سایت صحبت می کنند و خیلی از این پزشک ها قبول می کنند که براشون سایت بزنید. دوستان عزیز پزشکی که ماهی 50 تا 200 300 میلیون درآمد دارد مبلغ 5 تا 15 میلیون برای سایت، چیزی نیست که نخواهد پرداخت کند. مثلا یکی از بچه ها چند هفته پیش با یک دکتر روان شناس صحبت کرد و سایتشو با 6 میلیون طراحی کرد تازه خود دکتر هم راضی بود. 

توجه: این فقط چند روش کسب درآمد از طریق طراحی سایت بود تعداد زیادی روش است که می توانم اندازه یک کتاب بنویسم. کافیه یکم فکر کنید و ببینید چه کسانی به سایت نیاز دارند و باید بهشون پیشنهاد بدید.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 2 دیدگاه
Avatar
معین
پاسخ دهید

سلام
اگر شخصی به صورت فردی و بدون شرکت بخواد کار طراحی سایت در خانه انجام بده باز هم لازمه که مجوز برای انجام این کار بگیره؟


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید