check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

درآمد برنامه نویس در آلمان

بعد از اینکه مقالاتی همچون بازار کار برنامه نویسی ios، حقوق برنامه نویس پایتون، حقوق برنامه نویس جاوا در ایران و حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس را در سایت منتشر کردیم تعداد بیشماری از کاربران در مورد درآمد برنامه نویس در آلمان سوال پرسیده بودند و میخواستند بدونند درآمد برنامه نویس در آلمان چه مقدار است. راسیتش خودم تا حدودی یه اطلاعاتی داشتم اما دقیق و کاملا درست نبود. به همین دلایل با چندی از دوستان که در اتریش، آلمان و لهستان بودن تماس گرفتم و اطلاعاتی در این مورد بهم دادند. البته یکی دیگر از دوستان که در یکی از شرکت های برنامه نویسی فعالیت میکنند هم اطلاعات خوبی بهم داد که کل این اطلاعات رو در این مقاله با عنوان درآمد برنامه نویس در آلمان منتشر میکنیم که ان شالله به درد دوستان بخورد.

درآمد برنامه نویس در آلمان

درآمد برنامه نویس در آلمان

قبل اینکه در مورد درآمد برنامه نویس در آلمان حرف بزنم باید بگم شما هر زبان برنامه نویسی که بلد باشید معمولا کار آن پیدا می شود پس جای نگرانی نیست. چون وقتی با دوستان صحبت کردم گفتم چه زبانی خیلی تو بورسه و کارش زیاده، جواب دادن که هر زبانی بلد باشی معمولا کارش وجود دارد اما باید درستو حسابی و عمیق به اون زبان مسلط باشید. پس مثلا اگر شما سی شارپ کار میکنید باید اینقد به این زبان مسلط باشید که حرفی برای گفتن داشته باشید. 

توجه: پس زبان مورد نظر زیاد مهم نیست اما میزان تسلط و تخصص شما مهم است.

البته به یکی دیگر از دوستان که لهستان بود سپردم لیست زبان های برنامه نویسی که واقعا کار واسش پیدا می شود رو برام لیست کند و بفرست. بر اساس آمار این دوستم این زبان ها در خارج کشور خواهان دارد: جاوا، سی شارپ (خود سی شارپ، زامارین و تکنولوژی ASP.Net)، سی، سی پلاس پلاس، پایتون، پی اچ پی، جاوا اسکریپت، روبی، ویژوال بیسیک دات نت، سوئیفت،زبان آر، متلب، پرل، گولنگ و SQL Server 

 بعد از این همه صحبت حال باید سر اصل مطلب و آن هم درآمد برنامه نویس در آلمان برویم. بر اساس گفته این دوستان برنامه نویسی چون جز کارهای مهندسی است و کارهای مهندسی در کل دنیا، درآمدشون بالاست. معمولا درآمد برنامه نویس در آلمان ماهانه بین 2500 تا 10 هزار یورو می باشد. البته این قیمت بر اساس بعضی عوامل مشخص می شود. ولی بر اساس گفته های این دوستان معمولش بین 3 تا 5 هزار یورو می باشد.

یک نکته خیلی مهم هم این است که برای اینکه در آلمان کار برنامه نویسی پیدا کنید دو روش وجود دارد. یکی به صورت آزاد مهاجرت کنید و خودتون کار پیدا کنید. که باید مشکل مهاجرت نداشته باشید و مبلغ حقوق شما هر چه باشد هیچ مشکلی ندارد. اما یک روش دیگر با استفاده از ویزای کار است که یکی از کشورهایی که ویزای کار میدهد آلمان می باشد که یک سری شرایط حقوق دارد که باید بر اساس این شرایط حقوقی کار پیدا کنید تا با موندن شما در آلمان موافقت شود. باید کاری پیدا کنید که حداقل درآمدش 3600 یورو باشد تا بتوانید در آلمان کار کنید.

چون شما یک کار مهندسی دارید یک کف حقوق برای شما در نظر میگیرند و حداقل حقوق ماهانه شما باید این مقدار باشد. کف حقوق برای رشته های آی تی و برنامه نویسی قبلا 3600 یورو بود و به تازگی به 3200 یورو کاهش پیدا کرده است. اما بعضی کشورهای دیگر متفاوت است مثلا کف حقوق برای رشته های آی تی در کشور هلند باید 4200 یورو باشد.

توجه: بعضی وقت ها سایت stack overflow آماری سالانه منتشر میکند که میتوانید از آن هم استفاده کنید. 

با اساس این مطالبی که گفته شد باید شما یک زبان برنامه نویسی به صورت کامل مسلط باشید و به صورت عمقی و درست یاد گرفته باشید. دوما باید از لحاظ زبان مشکلی نداشته باشید تا در این راه دچار مشکل نشوید. بحث بعدی که باید به آن توجه کرد بحث رزومه شما برای پیدا کردن کار است. اگر میخواهید به آلمان مهاجرت کنید باید در یک شرکت خوب و درستو حسابی در ایران کار کرده باشید چون در کشورهای خارجی حتما به دردتون میخورد. و بحث بعدی که به شدت روی آن حساس هستند بحث تیمی کار کردن و نظم می باشد. تا میتوانید رو این دو مورد آخری کار کنید. 

در انتها تشکر میکنم از دوستان عزیزم آقایان رضا از اتریش، بهنام از لهستان و نادر عباسی عزیز از تهران که تمام اطلاعات مورد نیاز رو در اختیارم قرار دادند تا منم از طریق سایت آموزش برنامه نویسی سورس ایران در اختیار شما دوستان قرار دهم.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 17 دیدگاه
Avatar
sepehr
پاسخ دهید

با سلام خسته نباشید به
سورس ایران برای رشته کامپیوتر هم بورس برای تحصیل میدن چون یکی از دوستان می گفت برای رشته های فنی بورس داده نمیشه و حتما رشته باید ریاضی یا نظری باشه

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ sepehr
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    فکر نکنم اینجوری باشه
    البته باید تو یک دانشگاه خوب درس خونده باشید نه هر دانشگاهی

Avatar
Davod
پاسخ دهید

سلام.مدرک کارشناسی برق دارم.و برنامه نویسی plc زیمنس رو حرفه ای بلدم ,زبانم حدود ۶۰ درصد هست،آلمان کار در رشته مورد نظر من هست،چطور میتونم اقدام کنم؟
تشکر

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ Davod
    پاسخ دهید

    سلام
    باید اول رزومه سازی کنی
    بعد بری
    یا برای تحصیل بری
    تو سایت های کاریابی خارجی بگرد
    احتمال زیاد بخوان

Avatar
امیرمحمد
پاسخ دهید

سلام ببخشید بنده الان 15 سالمه و برنامه نویسی سی شارپ و Asp.Net Core2 و زامارین و پایتون رو 5 ماه میشه که روشون کار میکنم وتا 40یا 50% رو یاد گرفتم به نظرتون اگه من تلاش هامو چند برابر کنم جایی برای من در کانادا هست می تونم تو 18 یا 19 سالگی به انجا مهاجرت کنم یا بورسیه بشم ممنون میشم راهنمایی کنید

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ امیرمحمد
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    اره میشه
    می تونید
    فقط سعی کنید قبل از اینکه برای مهاجرت اقدام کنید دو سال سابقه کار داشته باشید
    چون معمولا سابقه کار دو سال آخر رو از شما می خوان
    سریع تر یاد بگیرید که خیلی بهتون کمک میکنه
    موفق باشید

Avatar
رضا
پاسخ دهید

چطور و از کجاها میتونم برنامه نویسی متلب رو به بهترین نحو یاد بگیرم؟

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ رضا
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    تو سایت چند منبع خوب در این زمینه قرار دادیم
    اگر زبانتونم خوبه منابع خارجی خوبی وجود داره

Avatar
پژمان
پاسخ دهید

مهیار کمکم کن که منم بیام پیش تو و اگر خواستی بری آلمان من هم حاضرم بیام

Avatar
مهیار
پاسخ دهید

من در رشته شبکه کامپیوتر در اکراین درس خواندم ایا من می توانم در المان کار کنم و اقامت بگیرم

Avatar
رضا
پاسخ دهید

با سلام . چند سوال از بنده و دوستانم رو بصورت یکجا خدمتتون میپرسم :
۱. بیزحمت مقایسه ای بین بازار کار سه پلتفرم موبایل.دسکتاپ.وب و زبان موفق و پرتقاضای اون پلتفرم در آلمان و یا اروپا داشته باشید و بفرمایید که توصیه شما انتخاب کدوم پلتفرم و حرفه ای شدن در اونه ؟

۲. بنظرتون داشتن چه نکاتی در رزومه یک شخص میتونه تضمین کننده شانس موفقیت بیشتر وی در جلب رضایت شرکت اگهی دهنده باشه ؟
و اینکه پیشنهاد شما برای ماهایی که هدفمون مهاجرت از طریق برنامه نویسی هست ، چی میتونه باشه درباره کسب چه مهارت هایی ، مدارکی ، تجارب و تخصص

۳. زبان کاری در شرکت های برنامه نویسی و آی تی در آلمان چی هست ، آلمانی یا انگلیسی ؟
و اینکه چه سطحی از زبان مورد انتظار شرکت های آگهی دهنده است ؟

۴. بنظرتون با داشتن یکی دو سال سابقه حرفه ای برنامه نویسی و توجه به این نکته که مدرک دانشگاهی در این رشته نداریم (کارشناسی مهندسی شیمی) ، آیا شانسی جهت جلب نظر شرکت آگهی دهنده خواهیم داشت یا بهتر است مدرک دانشگاهی بگیریم و سپس اقدام کنیم ؟

۵. میزان حداقل حقوق اولیه بدو استخدام یک برنامه نویس در آلمان به میزانی خواهد بود که کفاف هزینه های زندگی روزمره را بدهد ؟

۶. با توجه به آمارهای سالانه و مشاهده رشد جاوااسکریپت در تمامی پلتفرم ها ، آیا می توان با تسلط به جاوااسکریپت و فریم ورکهای آن شانس استخدام و شغل در آلمان را متصور بود ؟ آیا درباره میزان حقوق و دستمزد آن اطلاعاتی دارید بهمون بدید ؟

۷. درباره بازار کار php و فریم ورک های مطرح اون ( لاراول و سیمفونی) و میزان حقوق و دستمزدش بفرمایید و بنظرتون آیا این تفکر که php داره کم کم به حاشیه رفته و تقاضا براش کم میشه صحیحه ؟

۸. چه مهارتهایی رو باید در خودمون ایجاد کنیم تا بتونیم از یک کارمند برنامه نویسی ساده در آلمان به پستی بالاتر پیشرفت کنیم .

۹.پروسه درخواست استخدام برای یک شرکت و پذیرش و مصاحبه به چه شکل است و آیا ملیت ایرانس بودنمان مانعی برای استخدام خواهد بود ؟

۱۰. بنظرتون یک برنامه نویس وب فول استک میتونه شانس بیشتری برای استخدام دلشته باشه یا یک بک اند کار و یا فرانت اند کار ؟

ممنون از وقتی که میزارید برای پاسخ به سوالات .
براتون آرزوی موفقیت دارم

Avatar
علی
پاسخ دهید

چطور می توانم از طریق برنامه نویسی به آلمان بروم و چه ملاک هایی باید داشته باشم

Avatar
مهدی
پاسخ دهید

خواستم بپرسم که اگه مدرک مهندسی کامپیوتر نداشته باشید ولی در یک زبان برنامه نویسی تا حدی حرفه ای باشی شانس گرفتن کار داریم؟
درآمد برنامه نویسی در اروپا بیشتره یا آمریکا و کانادا؟
ممنون

Avatar
C1
پاسخ دهید

چطور میشه با استفاده از برنامه نویسی از کشور مهاجرت کرد

Avatar
Reza
پاسخ دهید

درآمد برنامه نویسی سی شارپ در آلمان چطور است ؟

Avatar
Alireza
پاسخ دهید

میزان درآمد برنامه نویسان وب (لاراول) در آلمان چطوره منظورم اینه که در حد یه زندگی راحت هست ؟؟یا نه مث ایران چن جا باید کار کرد تا کفاف بده.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید