check home phone-call search send

حقوق برنامه نویس در تهران

چند روز پیش یکی از کاربران در مورد حقوق برنامه نویس در تهران سوال پرسید و من گفتم قبلا در سایت مقالات زیادی در مورد حقوق برنامه نویسی قرار دادیم مثل حقوق برنامه نویسی که سعی شده است تمام مباحث مربوط به حقوق برنامه نویسی را داخل آن قرار دهیم. اما ایشون گفتن من میخوام بدونم حقوق برنامه نویس در تهران چه مقدار است. منم می خوام در این مقاله به صورت اختصاصی در مورد حقوق برنامه نویس در تهران صحبت کنم و بررسی کنیم یک برنامه نویس در تهران معمولا ماهانه چه مقدار حقوق دریافت میکند. 

حقوق برنامه نویس در تهران

قبل از اینکه مقاله حقوق برنامه نویس در تهران رو شروع کنیم پیشنهاد میکنم مقالات حقوق برنامه نویس ios، حقوق برنامه نویس اندروید، حقوق یک برنامه نویس سی شارپ، حقوق برنامه نویس php، حقوق برنامه نویس پایتون، حقوق برنامه نویس جاوا در ایران و حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس را مطالعه کنید چون سعی شده در این مقالات بر اساس زبان و حوزه کاری میزان حقوق برنامه نویس مشخص شود. 

حقوق برنامه نویس در تهران

همان طور در مقالات دیگه هم گتفیم معمولا حقوق برنامه نویس ها حدود 1.5 تا 12 میلیون است که این حقوق بر اساس چند معیار خاص مشخص می شود که این معیارها رو در بخش پایین لیست کرده ایم:

  • زبان برنامه نویسی
  • شهر محل کار 
  • میزان تخصص 
  • میزان تجربه 
  • سابقه کار 
  • پست سازمانی 

زبان برنامه نویسی :

باید یک زبان برنامه نویسی بلد باشید که بازار کار داره مثل سی شارپ، ASP.Net، پی اچ چی، برنامه نویسی اندروید (مثل: زامارین تحت سی شارپ، جاوا، پایتون و …)، برنامه نویسی IOS (مثل: سویفت). البته بگم بعضی برنامه نویسی ها در جهان بازار کار فوق العاده ای دارند و اگر بلد باشید میتونید در بهترین شرکت های جهان استخدام بشید اما در ایران متاسفانه بازار خاصی ندارند به همین دلیل احتمال استخدام شدن به شدت پایین است. 

شهر محل کار :

یکی دیگر از عواملی که در میزان حقوق تاثیر داره شهر محل سکونت است چون در این مقاله ما در مورد حقوق برنامه نویس در تهران صحبت می کنیم پس شهر مشخص است. راسیتش میزان حقوق برنامه نویس در تهران نسبت به شهرهای دیگر خیلی بیشتر است آن هم به دلیل اینه که اکثر کسب و کارها و استارت آپ ها در تهران قرار گرفته اند. من خودم بارها دیدم که برنامه نویس حرفه ای که در مثلا کرمان 4 میلیون بگیرد در تهران راحت 6 7 میلیون میگیرد. یا مثلا چند وقت پیش یکی از دوستانم به اسم سجاد، برنام نویس سی شارپ در یک شرکت در شهر ایلام است ایشون ماهانه 2.5 میلیون حقوق میگیرد و میدونم اگر بیاد تهران صد در صد ماهی 5 6 میلیون حقوق میگیرد. 

میزان تخصص :

میزان تخصص برنامه نویسی واقعا تاثیر مستقیم بر درآمد برنامه نویس دارد. مثلا در یکی از شرکت های دوستان که معمولا قدیما همیشه میرفتم به دوستام سر بزنم چند برنامه نویس سی شارپ بودند که یکیشون ۱٫۵ میلیون میگرفت یکیشون ۳٫۷ میلیون میگرفت با اینکه هر دو برنامه نویس سی شارپ بودند اما یکیشون واقعا متخصص تر بود و کار بلد تر بود. 

میزان تجربه :

شاید در دید اول خیلیا فکر کنند این عامل اصلا در درآمد برنامه نویس تاثیر ندارد اما اگر در شرکت های مختلف بوده باشید حتما متوجه این جریان شدید که میزان تجربه واقعا در درآمد برنامه نویس تاثیر دارد چون کسی که تجربه بیشتر داشته باشد به راحتی میتواند پروژه ها رو مدیریت کند، سریعتر پروژه ها رو جلو ببرد و خیلی چیزای دیگر، پس تجربه در درآمد برنامه نویس تاثیر دارد.

سابقه کار :

یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در درآمد برنامه نویس ها، سابقه کار آن برنامه نویس هستش، مثلا کسی که سابقه کار در شرکت ها مختلف و معتبر رو دارد صد در صد درآمدش بیشتر هستش و باید گفت بین ۱ تا ۲ میلیون بیشتر حقوق میگیرد.

پست سازمانی :

اینو دیگه همه میدونند ( تیکه کلا سام درخشانی در فیلم خوب، بد و جلف 🙂 ) که پست سازمانی واقعا در درآمد برنامه نویس تاثیر دارد مثال عینی بزنم که راحتر متوجه بشید. تو شرکت یکی دیگر از دوستان دو دوستم برنامه نویس هستند یکیشون مدیر پروژه ماهی ۵ تومن میگیره یکیشون برنامه نویس ارشد هستش ۳٫۵ حقوقش است. با این که کامل میدونم که از لحاظ برنامه نویسی و سواد در یک حد هستند ولی چون یکیشون مدیر پروژه هستش حقوقش بیشتره.

حقوق برنامه نویس در شهر تهران

نکته: اگر بخواهیم بر اساس واقعیت صحبت کنیم باید بگم کسانی که در تهران برنامه نویس هستند میزان حقوق بیشتری نسبت به بقیه برنامه نویس ها در بقیه شهرستان ها دریافت میکنند. البته چند دلیل وجود دارد برای این میزان حقوق بیشتر مثل: هزینه و مخارج بالای تهران، بحث مسکن و ساکن بودن 70 درصد از کسب و کارهای اینترنتی در تهران

نتیجه گیری برای حقوق برنامه نویس در تهران:

اگر شما برنامه نویس خوبی باشید و در حوزه کاری خود حرفی برای گفتن داشته باشید شک نداشته باشید حقوق قابل توجه ای دریافت می کنید. اگر در شهرستان های مختلف حقوقی بین پایینی میگیرد اگر به تهران کوچ کنید صد در صد این حقوق بیشتر می شود البته باید این رو هم در نظر بگیرید مخارج تهران نسبت به شهرستان ها به شدت بالا است. بحث مسکن که خیلی خیلی مهم است یا بحث وقت یا همان زمان هدر شده از منزل تا محل کار، که خیلی از دوستان خودم رفت و برگشت حدود 1.5 تا 4 ساعت در راه هستند.
مثلا یکی از دوستانم که در پیشوای ورامین زندگی میکند محل کارش در تهران قرار دارد خودش میگفت رفت 3 ساعت و برگشت 3 ساعت تو مسیر هستم که اصلا برای خودم قابل توجیه نیست. یعنی از 24 ساعت شبانه روز حدود 5 6 ساعت در مسیر شرکت و منزل قرار دارد که یک فاجعه به حساب میاد. شخصا که اصلا نمیتونم این مقدار در مسیر باشم و واسم اصلا تعریف نشده است. 

ولی اگر بخواهیم بگیم یک برنامه نویس معمولی در تهران چه میزان حقوق دریافت میکند معمولا بین 3 تا 6 میلیون و برنامه نویس های حرفه ای 6 تا 12 میلیون حقوق دریافت میکنند. البته خودمم دیدم برنامه نویس حرفه ای بوده و الان در یک شرکت ماهانه 4 میلیون حقوق دریافت میکند و بیشتر به خاطر رزومه کار میکند. ولی در کل حقوق برنامه نویس در تهران بیشتر به شرکتی که کار میکنید بستگی دارد.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 2 دیدگاه
Avatar
آتوسا
پاسخ دهید

ممنون🌹

Avatar
ش
پاسخ دهید

سپاس از اطلاعات مفیدتون


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید