check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

حداقل دستمزد برنامه نویس

یکی از اصلی ترین سوالات دانشجویان برنامه نویسی که خیلی مواقع پرسیده می شود حداقل دستمزد برنامه نویس است. شاید هفته ای 10 15 مرتبه از خودم پرسیده می شود. (در شبکه های اجتماعی و نظرات سایت) در این مقاله میخواهم حداقل دستمزد برنامه نویس را مورد بررسی قرار دهم و با هم ببینیم یک برنامه نویس حداقل چه مقدار دستمزد و حقوق دریافت میکند. پس اگر میخواهید ببینید یک برنامه نویس ماهانه حداقل چه مقدار حقوق و دستمزد دریافت میکند این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید. 

حداقل دستمزد برنامه نویسحداقل دستمزد برنامه نویس

قبل از اینکه بخواهیم در مورد حداقل دستمزد برنامه نویس صحبت کنیم باید این رو در نظر بگیریم میزان حقوق و دستمزد یک برنامه نویس توسط شرکت و سازمانی که کار میکنید مشخص می شود. مثلا یک برنامه نویس شاید در یک شرکت 6 میلیون حقوق دریافت کند و در شرکت دیگر 3 میلیون تومان، شرکتی که کار میکنید روی حقوقی که دریافت میکنید تاثیر گذار است.
اما اگر بخواهیم به صورت معمول و تجربی در این باره صحبت کنیم چند معیار وجود دارد که بر اساس آن حقوق و دستمزد برنامه نویس مشخص می شود. در مورد این معیارها در مقاله درآمد برنامه نویس در ایران کامل در مورد این موارد صحبت کرده ایم. که در این مقاله هم اشاره ای به این معیارها میکنیم. 

  • زبان برنامه نویسی
  • شهر محل کار 
  • میزان تخصص 
  • میزان تجربه 
  • سابقه کار 
  • پست سازمانی 

زبان برنامه نویسی :

باید یک زبان برنامه نویسی بلد باشید که بازار کار داره مثل سی شارپ، ASP.Net، پی اچ چی، برنامه نویسی اندروید (مثل: زامارین تحت سی شارپ، جاوا، پایتون و …)، برنامه نویسی IOS (مثل: سویفت). البته بگم بعضی برنامه نویسی ها در جهان بازار کار فوق العاده ای دارند و اگر بلد باشید میتونید در بهترین شرکت های جهان استخدام بشید اما در ایران متاسفانه بازار خاصی ندارند به همین دلیل احتمال استخدام شدن به شدت پایین است.

شهر محل کار :

یکی دیگر از عواملی که در میزان درآمد تاثیر داره شهر محل سکونت است مثلا کسی که شیراز یا کرمان در یک شرکت کار میکنه بیاد تهران درآمدش مطمئنا خیلی بیشتر است پس شهر محل سکونت به شدت تاثیر دارد. مثل یکی رو میشناسم که در شهر کرمان برنامه نویسی میکند ماهی ۴ میلیون حقوق میگیرد به همراه بیمه، اگر بیاد تهران این حقوق میرسه به ۶ تا ۸ میلیون که افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی دارد. پس شهر محل کار به شدت تاثیر دارد. یه مثال دیگه بزنم یکی دیگه از دوستان الان سنندج کار میکرد ماهی ۱٫۵ میگرفت از برنامه نویسی asp.net ولی الان امده تهران این درامد به ۳٫۵ میلیون رسیده است. 

میزان تخصص :

میزان تخصص برنامه نویسی واقعا تاثیر مستقیم بر درآمد برنامه نویس دارد. مثلا در یکی از شرکت های دوستان که معمولا قدیما همیشه میرفتم به دوستام سر بزنم چند برنامه نویس سی شارپ بودند که یکیشون ۱٫۵ میلیون میگرفت یکیشون ۳٫۷ میلیون میگرفت با اینکه هر دو برنامه نویس سی شارپ بودند اما یکیشون واقعا متخصص تر بود و کار بلد تر بود. 

میزان تجربه :

شاید در دید اول خیلیا فکر کنند این عامل اصلا در درآمد برنامه نویس تاثیر ندارد اما اگر در شرکت های مختلف بوده باشید حتما متوجه این جریان شدید که میزان تجربه واقعا در درآمد برنامه نویس تاثیر دارد چون کسی که تجربه بیشتر داشته باشد به راحتی میتواند پروژه ها رو مدیریت کند، سریعتر پروژه ها رو جلو ببرد و خیلی چیزای دیگر، پس تجربه در درآمد برنامه نویس تاثیر دارد.

سابقه کار :

یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در درآمد برنامه نویس ها، سابقه کار آن برنامه نویس هستش، مثلا کسی که سابقه کار در شرکت ها مختلف و معتبر رو دارد صد در صد درآمدش بیشتر هستش و باید گفت بین ۱ تا ۲ میلیون بیشتر حقوق میگیرد.

پست سازمانی :

اینو دیگه همه میدونند ( تیکه کلا سام درخشانی در فیلم خوب، بد و جلف 🙂 ) که پست سازمانی واقعا در درآمد برنامه نویس تاثیر دارد مثال عینی بزنم که راحتر متوجه بشید. تو شرکت یکی دیگر از دوستان دو دوستم برنامه نویس هستند یکیشون مدیر پروژه ماهی ۵ تومن میگیره یکیشون برنامه نویس ارشد هستش ۳٫۵ حقوقش است. با این که کامل میدونم که از لحاظ برنامه نویسی و سواد در یک حد هستند ولی چون یکیشون مدیر پروژه هستش حقوقش بیشتره.

نتیجه گیری:
بر اساس این معیارها میتوان حقوق و دستمزد برنامه نویس رو مشخص کرد. ولی اگر بخواهم به صورت معمولی بگیم یک برنامه نویس چه میزان دستمزد دارد باید بگم بین 4 تا 6 میلیون است. ولی اگر بخواهیم حداقل دستمزد برنامه نویس رو در نظر بگیریم شاید تا یک میلیون هم حقوق بدند.  ولی اگر بر اساس واقعیت صحبت کنیم اگر شما برنامه نویسی معمولی رو به بالا باشید دستمزدی بین 2 تا 12 میلیون میگیرد. که این دستمزد بر اساس معیارهای بالا مشخص می شود. معمولا حداقل دستمزد یک برنامه نویس معمولی در شهرستان ها یک تا 1.5 میلیون است و در تهران 1.5 تا 3 میلیون هستش، این حداقل دستمزد بود ولی برنامه نویس هایی داریم که تا 12 میلیون حقوق دریافت میکنند. ولی معمولش 4 تا 6 میلیون است.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 4 دیدگاه
Avatar
نتورک
پاسخ دهید

با سلام خدمت همکاران گرامی ، دستمزد برنامه نویسان واقعا به راحتی تائین نمیشه چون برنامه نویس دارای خلاقیت فکری بسیار بالا هست که نوعی هنر فنی محسوب میشه ، پس باید معیارهای زیادی لحاظ بشه مثل قدرت فکر برتر ، راهکارهای معتبر و کارآمد و کوتاه ، خلاقیت در الگوریتم ، نوع زبان برنامه سازی و تجربه در نوشتن برنامه ، به عبارتی من فکر میکنم باید توافقی باشه که یه برنامه نویس واقعا دارای قدرت فکری خاص هست و باید به این قشر اجر ویژه داده بشه ، با سپاس

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ نتورک
    پاسخ دهید

    سلام
    ممنون از نظرتون دوست عزیز
    اینم یه مدل نظر هستش که قابل احترام و تفکر می باشد
    موفق باشید

Avatar
علی
پاسخ دهید

خودت یه بار دیگه بخون ۴۵ مدل قیمت مختلف دادی😐😐

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ علی
    پاسخ دهید

    سلام
    وقتتون بخیر
    دوست عزیز قیمت بر اساس خیلی چیزها مشخص میشه
    همین جوری که نمیشه الکی قیمت داد
    باید این پارامترها رو دخیل کنید و بعد قیمت بدست میاد


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید