check home phone-call search send

بهترین و کاملترین زبان برنامه نویسی

یکی از سوالات پر تکرار کاربران در بخش نظرات و شبکه های اجتماعی سایت این است که بهترین و کاملترین زبان برنامه نویسی کدام زبان است. در این مقاله میخواهیم بهترین و کاملترین زبان برنامه نویسی در ایران رو مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم واقعا کدوم زبان رو میتوان به عنوان بهترین و کاملترین زبان برنامه نویسی معرفی کرد. تا این دوستان هم به جواب سوالشون برسند. 

بهترین و کاملترین زبان برنامه نویسی

قبل از اینکه شروع به نوشتن مقاله بهترین و کاملترین زبان برنامه نویسی کنیم پیشنهاد میکنم مقالات بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع، یادگیری برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم و بهترین زبان برنامه نویسی در ایران را مطالعه کنید. 

بهترین و کاملترین زبان برنامه نویسی

اگر بخواهیم یک زبان رو به عنوان بهترین و کاملترین زبان برنامه نویسی معرفی کنیم اصلا این کار امکان پذیر نیست چون هیچ زبانی این قابلیت رو ندارد. ما میتوانیم چند زبان رو معرفی کنیم و بگیم این چند زبان ها جز بهترین ها هستند و شما بر اساس سلیقه و بازار کارشون یکی رو انتخاب کنید. در بخش زیر، لیست این زبان ها به همراه توضیحاتی در مورد هر کدوم رو ارائه داده ایم.

زبان برنامه نویسی سی شارپ

میتوان گفت سی شارپ یکی از بهترین انتخاب های برای شروع برنامه نویسی است چون یک زبان همه فن حریف است که برپایه مدرن بودن، سادگی، شیءگرایی و همه منظوره بودن ساخته شده است، و برای ساخت طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بسیاری از محصولات حرفه ای ویندوز که کاربران همه روزه از آنها استفاده می‌کنند، با این زبان پیاده سازی شده است. این زبان برنامه نویسی متعلق به شرکت معتبر مایکروسافت می باشد. 

زبان برنامه نویسی PHP 

یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی که می توان از آن به عنوان یک زبان کامل و خوب یاد کرد زبان php است میتوان گفت یک زبان دوست داشتنی با کاربردهای فراوان است. زبان مورد علاقه‌ی بسیاری از توسعه‌دهندگان وب است. این زبان مختص وب است و فقط می‌تواند توسط توسعه دهندگان وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. کدهای پی اچ پی توسط یک وب سرور که نرم‌افزار پی اچ پی روی آن نصب شده است، تفسیر می‌شود.

زبان برنامه نویسی پایتون

یکی دیگر از زبان هایی که میتوان گفت جز کاملترین و بهترین زبان های برنامه نویسی جهان است زبان برنامه نویسی پایتون می باشد زبانی ساده و عالی برای مبتدیان، که به دلیل پویا و شی گرایی بودن برای نوشتن اپلیکیشن های دسکتاپ و تحت وب مورد استفاده قرار می گیرد و قادر هستید بسیاری از پروژه ها را با کمک آن پیش ببرید.

زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت 

یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی که طرفدار زیاد دارد زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت است و اگر نگفت بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع، اما حتما جز بهترین زبان های برنامه نویسی برای شروع است. زبان جاوااسکریپت هیچ ارتباطی با جاوا ندارد و جاوااسکریپت در واقع یک زبان اسکرپیت‌نویسی است. به جرات می توان گفت جاوااسکریپت جز بهترین و کاملترین زبان های برنامه نویسی جهان است. 

زبان برنامه نویسی جاوا

یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی که می توان گفت بهترین زبان برنامه نویسی موجود در جهان می باشد زبان برنامه نویسی جاوا است ولی نسبت به زبان های دیگر واقعا چالشی و سخت است و احتمال دارد کسی که اولین بار با این زبان شروع میکند زود دلسر شود. چون جاوا علاقه مندان برای ورود به حیطه ی برنامه نویسی را بیشتر به چالش می کشد. به عبارت دیگر جاوا بیشتر ناشی از سینتکس زبان هایی چون C و ++C است و با توجه به همین موضوع بسیاری از کلاس های آموزشی قبل از مراجعه به این زبان، آموزش خود را با زبان های C و ++C آغاز می کنند.

زبان برنامه نویسی سی و سی پلاس پلاس 

یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی که میتوان گفت بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع است زبان های برنامه نویسی سی و سی پلاس پلاس می باشد که جز زبان های برنامه نویسی بزرگ و مقدماتی هستند. این زبان ها برای توسعه ی نرم افزار به کاربرده می شوند و سینتکس آن ها در بسیاری از زبان ها نهفته است. بنابراین یادگیری دو زبان مذکور برای شروع برنامه نویسی به زبان هایی چون جاوا و یا موارد پیچیده تر بسیار مناسب به نظر می رسد.
سی پلاس پلاس بر خلاف زبان C کلاس های برنامه نویسی شئ گرایی را ارائه می دهد. اگر علاقه مند به توسعه ی بازی های ویدیویی هستید زبان سی پلاس پلاس مورد مناسبی به شمار می رود چرا که از آن بیشتر برای توسعه ی بازی هایی ویدیویی و موتورهای بازی سازی استفاده می شود. علاوه بر این وب، موبایل و اپلیکیشن دسکتاپ از دیگر موارد کاربرد این زبان است.

البته زبان هایی دیگر هم هستند که می توانستند در این لیست قرار بگیرند اما ما فقط این چند زبان رو معرفی کردیم که در بازار کار ایران وضعیت بهتری دارند. به نظر شما کدام زبان، بهترین و کاملترین زبان برنامه نویسی است؟

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۱ دیدگاه
Avatar
سید محمدرضا صدیقی
پاسخ دهید

به نظر من جاوااسکریپت خیلی ارزش بالایی داره و میشه روش سرمایه گذاری کرد از فریم ورک هایی که براش ساخته شده و ترند شده میشه این قضیه را فهمید از nodejs گرفته تا انگلوار و ری اکت و…


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید