check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

بهترین زبان برنامه نویسی 2018

در این مدت مقالات زیادی با عنوان بهترین زبان برنامه نویسی 2018 در سایت های مختلف منتشر شده است که خیلی از کاربران با استناد به این مقالات شروع به یادگیری زبانی میکنند که نمیتوان گفت یادگیری این زبان بی ارزش است اما بازار کار خوبی در ایران ندارد و تهش به بی انگیزه ای ختم می شود.
شاید خیلی ها بگن زبان مهم نیست و مهم یادگیری اصول پایه ای برنامه نویسی است اما باید قبول کرد اکثر کسانی که در ایران زبان برنامه نویسی ای رو یاد میگرند صرفا جهت تفریح و سرگرمی نیست و بر اساس آن زبان آینده نگری کرده اند و میخواهند با استفاده از آن زبان به درآمد برسند. پس ما یه رسالت داریم که بگیم زبانی که شما یاد میگیرید تهش به کجا ختم می شود البته در ایران نه خارج از کشور، پس اگر میخواید بدونید بهترین زبان برنامه نویسی 2018 برای یادگیری کدام زبان است پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید. 
بهترین زبان برنامه نویسی 2018

اگر بخواهیم بهترین زبان برنامه نویسی 2018 رو معرفی کنیم باید بگم به هیچ عنوان نمی توان یک زبان رو به عنوان بهترین معرفی کرد چون هر زبان برنامه نویسی ای به نوبه خود قوی و عالی است که بر اساس نیاز و کاربرد میتوانید بگید مثلا در این حوزه بهتره از این زبان استفاده کنید. مثلا هر کسی از من بپرسد بهترین زبان برای طراحی وب چی هست میتوان ده ها زبان خوب رو معرف کرد اما اگر بر اساس بازار کار ایران بخوایم صحبت کنیم باید بگم تکنولوژی ASP.NET بر بستر زبان برنامه نویسی سی شارپ و زبان PHP بهترین گزینه هستند. 

سعی میکنم در این مقاله تعدادی از زبان های برنامه نویسی که بازار کار خوبی در ایران دارند رو معرفی کنم و تعدادی زبان هم به عنوان زبان های بین المللی معرف کنم که بتوانید از بین این زبان ها یکی رو انتخاب کنید. بر اساس مطلب که ارائه می شود شما خودتان میتوانید بهترین زبان برنامه نویسی 2018 را انتخاب کنید و این دیدگاه شما است. اما واقعیت این است بهترین زبان برنامه نویسی 2018 معنی خاصی ندارد و باید گفت بهترین زبان های برنامه نویسی 2018 کدام هستند. 

بهترین زبان های برنامه نویسی 2018

زبان برنامه نویسی سی شارپ

اگر بخواهیم یک زبان رو معرفی کنیم که درصد قابل توجه ای از بازار برنامه نویسی ایران رو در دست گرفته، زبان سی شارپ است زبان که با استفاده از تکنولوژی هایی که همراه خود دارد مثل ASP.NET و زامارین، بخش اعظمی از بازار رو به خود اختصاص داده است. شما با استفاده از این زبان و تکنولوزی هایی که دارد میتوانید هر کاری دوست دارید انجام دهید از ساخت و برنامه نویسی نرم افزارهای ویندوزی گرفته تا نوشتن وب سایت و طراحی انواع اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و IOS.
اگر بگیم سی شارپ بهترین زبان برنامه نویسی 2018 در ایران است بی راه نگفتیم چون هم قوی است هم بازار برنامه نویسی ایران رو در دست گرفته است. البته با این زبان از طریق یونیتی می توانید هر بازی که میخواهید درست کنید. اگر دنبال یک زبان برنامه نویسی هستید که هر چیزی که می خواهید با آن بنویسید میتوانید روی سی شارپ بیشتر فکر کنید و یکی از انتخاب های شما باشد.
یکی از خوبی هایی که زبان سی شارپ دارد این است برای منابع زیادی برای یادگیری این زبان وجود دارد که به راحتی میتوانید این زبان رو فرا بگیرید و با یادگیری سی شارپ میتوانید بر اساس نیاز و علایق خود به سمت یکی از تکنولوژی های آن بروید. پیشنهاد میکنم مقالات زبان برنامه نویسی سی شارپ چیست؟ و مدت زمان یادگیری سی شارپ را مطالعه کنید.

توجه: اگر به دنبال یادگیری و آموزش برنامه نویسی شی شارپ هستید پیشنهاد میکنم مقاله چگونه متخصص سی شارپ شویم ؟ را مطالعه کنید.

بهترین زبان برنامه نویسی 2018 در بازار کار ایران

زبان برنامه نویسی PHP

زبان PHP را میتوان در کنار تکنولوژی ASP.NET جز بهترین های طراحی سایت در ایران دانست اگر بگم بازار وب ایران در دست این دو است اغراق نکرده ایم شاید گفت PHP زبان محبوب برنامه نویسی وب در ایران است با جرات میتوان گفت بیش از 90 درصد سایت های ایرانی با ASP.NET تحت سی شارپ و PHP نوشته شده اند. (سایت هایی که از CMS آماده استفاده میکنند باز هم از این دو استفاده شده است.)
اگر 200 سایت برتر ایران رو نگاه کنید تقریبا از این دو برای پیاده سازی سایت خود استفاده کرده اند. یه نکته جالب این است که سیستم مدیریت محتوای وردپرس که محبوب ترین CMS جهان است با استفاده از PHP پیاده سازی و توسعه داده شده است. اگر نمیدونید وردپرس چی هستش پیشنهاد میکنم مقاله وردپرس چیست رو از سایت آموزش وردپرس، وردپرسی شو مطالعه کنید.
اگر میخواهید فقط وب کار کنید میتوانید حساب ویژه ای روی این زبان برنامه نویسی باز کنید. خدا رو شکر بازار کار خوبی هم در ایران دارد. پیشنهاد می شود بعد از این که PHP رو فرا گرفتید یک تحقیقی روی فریم ورک محبوب آن یعنی لاراول داشته باشید. این زبان مثل سی شارپ بازار کار خوبی در ایران دارد و میتوان جز انتخاب های شما باشد.

توجه: اگر میخواهید بیشتر با زبان برنامه نویسی php آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقالات PHP چیست , زمان لازم برای یادگیری php را مطالعه کنید. اگر هم میخواید وضعیت بازار کارشو بدونید مقاله بازار کار PHP یا ASP.Net میتونه اطلاعات خوبی در اختیارتون قرار دهد.

زبان برنامه نویسی سوئیفت  

یکی دیگر از زبان های دوست داشتنی در بازار کار ایران، زبان سوئیفت است. زبانی که توسط شرکت اپل برای برنامه نویسی اپلیکیشن سیستم عامل IOS ارائه شده است. اگر شما بتوانید در این زبان حرفی برای گفتن داشته باشید میتوان گفت نونتون تو روغنه، چون تعداد برنامه نویس های این برنامه نویسی کم است اما چند مدتی است تعداد زیادی از دانشجویان به سمت این زبان برنامه نویسی آمده اند.
مانند دو زبان قبلی بازار کار ندارد اما بازم وضعیت کارش واقعا خوب است و میتوان جز انتخاب های دانشجویان قرار گیرد. پیشنهاد میکنم برای آشنایی با زبان سوئیفت حتما مقالات زبان برنامه نویسی swift چیست و مدت زمان یادگیری سوئیفت رو مطالعه کنید. اگر میخواهید در مورد بازار کار این زبان بیشتر بدونید مقاله بازار کار برنامه نویسی ios رو حتما مطالعه کنید.

زبان برنامه نویسی پایتون 

شاید این زبان فعلا بازار کار خاصی نداشته باشد اما میتوان گفت واسه چند ساله آینده می شود روی آن حساب ویژه باز کرد. پایتون یک زبان برنامه نویسی چند منظوره و قدرتمند، که توسط خودوفان روسوم هلندی در سال ۱۹۹۱ طراحی شده است. پایتون یک زبان اسکریپتی و بسیار قدرتمند و گسترده هستش و این روزها می توانید آثاری از نفوذش رو تقریبا همه جا ببینید. پایتون در دنیا به شدت همه گیر شده است. زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان شی گرا است و از ویژگی های پیشرفته شی گرایی مثل : وراثت، چندشکلی، سربار گزاری عملگر و . . . پشتیبانی میکند.

فعلا که در ایران خیلی کم استفاده می شود اما واسه سال های آینده احتمالا خودش را به خوبی در بازار کار ایران جای دهد. پیشنهاد می کنم حتما مقالات پایتون چیست، مدت زمان یادگیری پایتون و حقوق برنامه نویس پایتون را مطالعه کنید تا به صورت کامل با این زبان آشنا شوید. 

بهترین زبان برای بازار کار ایران در سال 2018

زبان برنامه نویسی جاوا

 زبان برنامه نویسی که می توان گفت جز 10 زبان محبوب دنیاست و معمولا در صدر برترین زبان های برنامه نویسی است زبان برنامه نویسی جاواست. جاوا یک زبان برنامه نویسی که به صورت شی گرا ارائه شده است. جاوا شبیه به زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس می باشد اما مدل شی گرایی آسانتری نسبت به سی پلاس پلاس دارد. متاسفانه زبان جاوا در ایران بازار کار آنچنانی ندارد اما خب اگر این زبان رو بلد باشید کار پیدا کردن زیادم سخت نیست. 

اگر دنبال این هستید با جاوا بیشتر آشنا شوید میتوانید مقالات جاوا چیست و زمان لازم برای یادگیری جاوا را مطالعه کنید. اگر هم خواستید در مورد بازار کار و حقوق برنامه نویس جاوا بدونید مقاله حقوق برنامه نویس جاوا در ایران خیلی می تواند به شما کمک کند.

زبان های برنامه نویسی سی و سی پلاس پلاس 

دو زبان سی و سی پلاس پلاس در عرصه بین المللی واقعا عالی هستند و بازار فوق العاده ای دارند و میتوان گفت بازار کار عالی دارند اما در ایرا ن کامل فرق میکند و از این دو زبان فقط در حوزه رباتیک و صنعت استفاده می شود و بیشتر جنبه آکادمی دارد. البته اگر این دو زبان رو بلد باشید خیلی از مفاهیم برنامه نویسی رو یاد میگرید. ولی بازار کارشون در ایران واقعا چیزی نیست و حرفی نمیشود در موردشون زد. 

اگر میخواهید با این دو زبان بیشتر آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقالات زبان c چیست و سی پلاس پلاس چیست را مطالعه کنید. سعی شده به صورت کامل در این دو مقاله کاربر و دانشجو رو با این زبان ها آشنا کنیم.

زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت

یکی از زبان های محبوب در جهان زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت است این زبان در این چند سال به محبوبیت فوق العاده ای رسیده است در ایرانم کم کم دارند روی این زبان کار میکنند البته فعلا بازار کار خاصی ندارد اما کم کم داره جا باز میکند. جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، چند رویه و تفسیری است که در کنار html و css، یکی از سه هسته صفحات دنیای وب می‌باشد. زبان جاوااسکریپت را میتوان به صورت ساخت یافته و شی گرا استفاد کرد. در جاوااسکریپت اشیاء با اضافه شدن متدها و خصوصیات پویا به اشیاء خالی ساخته می‌شوند. در کل برای ایجاد ارتباط بین کاربر و سایت میتوان از جاوااسکریپت استفاده کرد. 

پیشنهاد می شود برای آشنایی بیشتر با جاوااسکریپت حتما مقالات جاوااسکریپت چیست و مدت زمان یادگیری جاوااسکریپت را مطالعه کنید.

زبان برنامه نویسی روبی

 زبان آخری که میخواهیم در موردش صحبت کنیم زبان روبی است، روبی یک زبان برنامه نویسی پویا، شی گرا و انعطاف پذیر است. زبان برنامه نویسی روبی شی گرایی اسمال تاک و ویژگی نگارشی پرل رو با هم در خود دارد. روبی توسط یک برنامه نویس ژاپنی به نام یوکیهیرو ماتسوموتو احتراع شده و ویژگی های گوناگون زبان های پرل، آیفل، لیسپ و اسمال تاک الهام بخش یوکیهیرو ماتسوموتو در ساخت روبی بودند. راسیتش من به ندرت دیده ام کسی با این زبان کار کنند و معمولا خیلی کم پیش میاد کسی سمت این زبان بیاد اما واقعیت اینه یک زبان دوست داشتنی و فوق العاده جالب است. وضعیت بازار کار جهانیشم واقعا خوبه هستش و جز زبان های محبوب دنیاست اما در ایران بازار کار خاصی ندارد و اگر هدف شما کسب در آمد از برنامه نویسی در ایران است زیاد پیشنهاد نمیکنم سمت این زبان برید. 

پیشنهاد می شود برای آشنایی بیشتر با زبان روبی حتما مقالات روبی چیست و مدت زمان یادگیری زبان روبی را مطالعه کنید.

نتیجه گیری برای بهترین زبان برنامه نویسی 2018

همان طور که در بخش بالا گفتم نمیتوان گفت بهترین زبان برنامه نویسی 2018 چه زبانی است اما میتوان چند زبان رو به عنوان بهترین زبان های برنامه نویسی 2018 معرف کرد. سعی کردیم زبان هایی رو معرفی کنیم که در ایران شانس برای کار بیشتری دارند. البته زبان هایی زیادی دیگری وجود دارد که میتوان در مورد آنها هم صحبت کرد اما وضعیت کاری خاصی در ایران ندارند. 

به نظر شما بهترین زبان برنامه نویسی 2018 کدام زبان است؟

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 9 دیدگاه
Avatar
علی
پاسخ دهید

سلام و درود. از دیدگاه بنده بهترین کثیف ترین کلمه ای است که به هر چیزی نسبت می دهیم. پس بجاش باید گفت کاربردی تر. یعنی هر زبانی کجا کاربرد دارد(مسخره است بگیم امام یا حضرت X بهتره یا حضرت Y). برای مثال در زمینه ی تحت وب هر کاری رو با PHP میتوان انجام داد پس چرا Asp.net اومد؟ فقط برای گرفتن بخشی از بازار کار و سیاست های همیشگی مایکروسافت است که هزینه ها بوضوح در هاست و سرور و … قابل مشاهده است. برای اندروید جاوا و کاتلین فعلا در کنار هم فعالیت دارند که 100 درصد کاتلین برای اندروید جایگزین جاوا خواهد شد یعنی در سال 1400 برای برنامه نویسی اندروید دیگه خبری از جاوا نیست همه رو کاتلین به تنهایی انجام میده. برای ویندوز اگر کسی بخواد نرم افزاری بنویسه به جز سی شارپ باشه کم لطفی میکنه پس فقط و فقط با سی شارپ باید نوشت. برای بازی سازی یونیتی عالی و ساده است ولی آنریل انجین همیشه میدان دار و اصولی تر و انتخابی منطقی تر برای بازی سازی است که یونیتی به گرد engine آنریل نمیرسه. شاید با دیدگاه بنده مخالف باشید ولی چند سال آینده بوضوح مشاهده خواهید کرد.

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ علی
    پاسخ دهید

    سلام
    آقا علی شما با تعصب صحبت می کنید چون کسی از آینده خبر نداره
    خود شرکت هایی مثل گوگل و مایکروسافت هم با این تاکید زیاد صحبت نمی کنند که شما صحبت می کنید
    کسی از آینده خبر نداره
    کمی بدون تعصب صحبت کنیم
    موفق باشید

Avatar
آوات
پاسخ دهید

اطلاعات بسیار مفید، جامع و واقع گرایانه ای ارائه کردین . ممنون

Avatar
سید محمدرضا صدیقی
پاسخ دهید

سلام خدمت شما من مقالات شما را دنبال میکنم اونجور که من توی مقالات خوندم چون خودتون asp.net کار هستید و علاقه مند فکر میکنم یکم جانب دارانه پست میزنید. من خودم فن هیچ زبان برنامه نویسی نیستم ولی اونطور که نگاه کردم سهم مارکت php حتی تو ایران خیلی بیشتر از دات نت هست توی جهان نزدیک 80 درصد وبسایت ها از php استفاده کردند اکثر مدیریت محتوا های بزرگی که توی ایرانم خیلی طرفدار دارن میتونم بگم 99 درصد با php هستند از وردپرس و دروپال و جوملا بگیرید تا ipb و ویبولتین و پرستا شاپ و اپن کارت و….

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ سید محمدرضا صدیقی
    پاسخ دهید

    سلام آقای صدیقی عزیز
    من جفتش رو معرفی کردم
    ولی چون بهترین سایت های ایران مثل دیجی کالا، ورزش سه، بلاگفا، ایرانسل، همراه اول، رایتل، رویال مایند، بانک ملت، بانک ملی و … با asp.net نوشته شده اند باید گفت بیش از 50 درصد بهترین سایت های ایران با این تکنولوژی نوشته شده اند.
    ولی منکر اینم نیستم که php فوق العادست و تو مقاله هم گفتم که php یک انتخاب عالی و جالب می تونه باشه

Avatar
مهدی
پاسخ دهید

به نظر من C بهتره اما همون طور که گفتیم توی ایران بازاری نداره متاسفانه

Avatar
مهدی
پاسخ دهید

با سلام. ضمن تشکر از شیر کردن اطلاعاتتون میخواستم بدونم ایا با وجود زبان جدید کاتلین آیا منطقی هست که باز هم سراغ یاد گیری جاوا بریم؟ من جاوا رو نیمه رها کردم و الان توی دو راهی قرار گرفتم

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ مهدی
    پاسخ دهید

    سلام
    خواهش میکنم
    کاتلین روی کاهش اندازه ی کدنویسی تمرکز کرده عزیز
    به نظرم کاتلین فوق العادست
    شاید در چند سال آینده اگر گوگل بهای بیشتری بهش بده پیشرفت خوبی کنه
    به نظرم جایگزین خوبی هستش برای جاوا
    اما باید دید محبوبیتش بین برنامه نویس ها چطور است

    Avatar
    علی در پاسخ مهدی
    پاسخ دهید

    سلام. کاتلین یاد بگیر. مهم نیست حتما جاوا بلد باشی. مهم اینه از قبل پیش زمینه ای در الگوریتم نویسی و شی گرایی بدانی.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید