check home phone-call search send

برای طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است

بعد از اینکه مقاله مراحل یادگیری طراحی وب سایت در سایت منتشر کردیم حالا میخواهیم جواب سوال: برای طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است را دهیم. در این مقاله می خواهیم ببینیم برای طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است و اگر خواستیم طراحی سایت انجام دهیم باید چه کارهایی رو مورد در اولویت قرار دهیم. پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید چون سعی می کنم مطالب که به صورت تجربی به دست آورده ام رو در آن بگنجانم.

برای طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است

برای طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است

در جواب این سوال که برای طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است باید توضیح دهیم که معمولا برای طراحی سایت باید تعدادی کار صورت بگیرد تا یک سایت به صورت کامل طراحی و پیاده سازی شود. در این بخش ما 8 کار ضروری و مهم که باید طراح سایت انجام دهد رو در بخش زیر قرار داده ایم که هر کدام را به صورت کامل توضیح میدهیم.

  • بررسی امکانات
  • طرح اولیه WireFrame
  • طراحی سایت در فتوشاپ
  • تبدیل psd به Html و Css
  • برنامه نویسی سایت
  • کانفیگ کردن روی هاست یا سرور
  • گذاشتن محتوا در سایت
  • تست و آزمایش سایت

1– بررسی امکانات

اولین چیزی که برای طراحی سایت نیاز است بررسی امکاناتی است که میخواهیم در سایت باشد. قبل از طراحی و کد نویسی باید ببینیم در سایت چه چیزهایی باید باشد و بر اساس آن طرح اولیه یا همون WireFrame رو درست کنیم. پس اولین کار در طراحی سایت همین بررسی امکانات سایت است.  

2– طرح اولیه WireFrame

بعد از اینکه امکانات سایت رو مورد بررسی قرار دادیم و توجه شدیم چه چیزهایی نیاز است کار دوم کشیدن طرح اولیه روی برگه است که معمولا بهش WireFrame می گویند. شما باید مشخص کنید که هر جعبه یا المانی در کجای سایت قرار میگیرد. در یک Wireframe نباید نهایت گرافیک را به کار برد! با یک قلم و کاغذ معمولی ویا با نرم افزار Point ویندوز هم می توان Wireframe را ایجاد کرد. این کار باعث می شود تا به قول خودمان دست طراح را برای زدن طرح بیشتر باز کنیم. 

3– طراحی سایت در فتوشاپ

بعد از اینکه WireFrame رو درست کردیم به سراغ طراحی گرافیکی صفحات سایت میرویم. در این مرحله ما نیاز داریم که کل صفحات به صورت گرافیکی در فتوشاپ طراحی شوند. در این بخش ظاهر سایت به صورت گرافیکی طراحی می شود. 

تبدیل psd به Html و Css

4– تبدیل psd به Html و Css

در این بخش ما نیازمند طراحی psd یا همون فایل گرافیکی سایت به کدهای html و css هستیم. یک کدنویس وب باید این صفحات گرافیکی رو تبدیل به صفحات وب کند. 

5– برنامه نویسی سایت

در گام بعدی برای جواب دادن به سوال برای طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است نیاز به یک برنامه نویسی وب داریم. کسی که به یک زبان برنامه نویسی مثل asp.net یا php مسلط باشد و بخش پشت صحنه سایت رو برنامه نویسی کند. اگر در مورد پشت صحنه یا بک اند چیزی نمیدونید پیشنهاد میکنم مقاله فرانت اند و بک اند در طراحی سایت رو مطالعه کنید. 

6– کانفیگ کردن روی هاست یا سرور

بعد از اینکه سایت آماده شد باید آن را روی هاست یا سرور ببریم و کانفیگ کنیم. اگر در مورد هاست چیزی نمیدونید پیشنهاد می کنم مقاله هاست یا سرویس میزبانی چیست؟ رو مطالعه کنید در این مقاله به صورت کامل در مورد هاست صحبت کرده ایم.

7– گذاشتن محتوا در سایت

بعد از اینکه سایت روی هاست قرار گرفت باید محتوایی رو داخل آن قرار دهیم تا بتوان تمام بخش های آن را تست و آزمایش کرد و کامل متوجه شد که کل بخش های آن به درستی کار می کنند. 

8– تست و آزمایش سایت

در مرحله آخر باید شروع به تست و آزمایش تمام بخش های سایت کنیم و چند روزی رو به این کار اختصاص دهیم تا ببینیم کل بخش ها به درستی کار می کنند یا نه، پیشنهاد میکنم تمام بخش مورد بررسی قرار گیرد. 

نتیجه گیری:
در این مقاله سعی شد جواب سوال برای طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است داده شود. دوستان عزیز اگر بخواهیم به صورت خلاصه توضیح دهیم برای طراحی سایت چه چیزهایی نیاز است باید این رو بگیم نیازمندی های ما یک متخصص ux برای المان چینی و تجربه کاربری، یک گرافیست برای زدن بخش گرافیک سایت، یک کد نویس برای تبدیل psd به صفحات وب و یک برنامه نویس وب برای برنامه نویسی پشت صحنه سایت است. البته این نیازمندی های ما برای یک سایت حرفه ای و کامل است.

پیشنهاد: بعد از مطالعه این مقاله پیشنهاد میکنم حتما مقاله مراحل یادگیری طراحی وب سایت  رو مطالعه کنید.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 4 دیدگاه
Avatar
حسین
پاسخ دهید

سلام
دوتا سوال دارم:
1_ در برنامه نویسی سایت چقدر استفاده از کدهایی آماده مثل نویکیشن ها رایج هست. میخوام بدونم برنامه نویسها از این روش استفاده میکنن یا نه؟
چون کدهای آماده تمیز و بدون باگ زیادی روی وب هست که بعضیا نوشتنشون خیلی میتونه وقت گیر باشه و استفاده از اونها خیلی میتونه چهره وبسایت رو تغییر بده و کار رو سریعتر کنه.
2_ برای اینکه بتونیم به عنوان طراح وب جایی استخدام بشیم چقدر باید مسلط داشته باشیم. چون تا بخوایم کاملا مسلط بشیم خیلی زمان میبره!
مثلا همین استفاده از کدها از کدهای آماده و کپی کردن بعضی قسمتا پذیرفته نیست و باید همرو خودمون بنویسیم؟
چون تا بخوایم کاملا مسلط بشیم خیلی زمان میبره!

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ حسین
    پاسخ دهید

    1- بعضی وقت ها استفاده می کنند چون نیاز میشه
    2- بستگی داره به خودتون
    کلا باید مسلط باشید دیگه


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید