check home phone-call search send

بازار کار برنامه نویسی ios

بعد از اینکه مقاله بازار کار PHP یا ASP.Net رو در سایت منتشر کردیم تعداد زیادی از کاربران درخواست این دادند که در مورد بازار کار زبان های دیگر هم مقاله بنویسیم. در این مقاله میخواهیم بازار کار برنامه نویسی ios رو مورد بررسی قرار میدهیم. اگر خیلی سریع مقاله نمی نویسیم باید ابتدا تحقیق کنیم از دوستان و مدیران شرکت ها سوال کنیم و به یک جمع بندی دقیق و درست برسیم بعد مقاله رو در سایت منتشر کنیم. پس در مورد کل زبان ها حتما مقاله مینویسیم.

بازار کار برنامه نویسی ios

قبل اینکه در مورد بازار کار برنامه نویسی ios صحبت کنیم ابتدا بگیم برای برنامه نویسی ios معمولا از طریق دو زبان Objective-C و سوئیفت صورت میگیرد. البته الان دیگه کمتر کسی از Objective-C استفاده میکند و اکثریت از سوئیفت استفاده میکنند. پس زبانی که باید در مورد آن صحبت کنیم زبان سوئیفت است.

توجه: اگر میخواهید در مورد زبان برنامه نویسی سوئیفت بیشتر بدونید و اطلاعات کاملی از این زبان داشته باشید پیشنهاد میکنم مقالات زبان برنامه نویسی swift چیست و مدت زمان یادگیری سوئیفت را حتما مطالعه کنید.

بازار کار برنامه نویسی ios

حال در مورد بازار کار برنامه نویسی ios از طریق زبان برنامه نویسی سوئیفت صحبت کنیم. راسیتش در ایران مشخص نیست چه تعدادی از مردم از سیستم عامل ios استفاده میکنند یعنی اصلا آماری وجود ندارد اما با توجه به واردات و علاقه مردم به برند اپل میتوان گفت میزان قابل توجه ای از این سیستم عامل استفاده میکنند. البته نسبت به سیستم عامل اندروید اصلا درصدی حساب نمی شود اما بازم درصد قابل توجه ای است برای کسانی که دنبال بازار کار برنامه نویسی در این حوزه هستند. 
پس متوجه شدیم تعداد زیادی از جمعیت کسانی که گوشی هوشمند دارند از برند اپل یعنی آیفون استفاده میکنند و یک اتفاق بهتر دیگر این است اکثر شرکت ها (چه بزرگ چه کوچک) برای جلب توجه کاربران و رضایت آنها نرم افزارهای خود را در دو سیستم عامل اندروید و ios توسعه و تولید میکنند. (پس هر شرکت به برنامه نویسی ios نیاز دارد)

توجه: این رو هم در نظر بگیرید تعداد زیادی از کاربران (شاید بیش از 90 درصد) به سمت برنامه نویسی اندروید رفته اند پس میتوان جای امیدواری داشت چون خیلی کم سمت برنامه نویسی ios آمده اند و این نکته رو هم اضافه کنم بازار خیلی خوبی در حوزه برنامه نویسی ios وجود دارد و خیلی ایده وجود دارد که هنوز کار نشده است.

پس جای نگرانی برای بازار کار برنامه نویسی ios وجود ندارد چون در اکثر شرکت ها نیاز به برنامه نویس ios دارند. البته این رو هم در نظر بگیرید تعداد زیادی از کاربران به سمت برنامه نویسی ios آماده اند و احتمال دارد در چند سال آینده این بخش اشباع شود. اما باید اینو هم در نظر گرفت شرکت های ایرانی روز به روز در حال گسترش هستند و تعداد کاربران ios روز به روز بیشتر می شود و ایران تازه در ابتدای مباحث آی تی و استارت آپ است پس می توان بحث اشباع شدن رو کلا منتفی دانست چون روز به روز درخواست برنامه نویس ios بیشتر می شود.

حال شاید خیلی ها ترس از اشباع شدن داشته باشند. من همین جا بهتون قول میدم اگر برنامه نویس قوی در این حوزه باشید بدون شک راحت کار پیدا میکنید با درآمد عالی، حتما مقاله ای در مورد حقوق برنامه نویس ios مینویسم و بیشتر در این باره صحبت میکنمو این مقاله بیشتر در مورد بازار کار برنامه نویسی ios است.

نکته مهم: زبان برنامه نویسی ios با برنامه نویسی اندروید کاملا متفاوت است. زیرا ابتدا باید از یک زبان خاص برای برنامه نویسی جدید تحت مک استفاده کرده و مهم تر از آن دستگاهی استفاده کنید که سیستم عامل مک روی آن اجرا شود.

اگر میخواهید بدونید وضعیت شغل و بازار کار برنامه نویسی ios چگونه است کافیه در سایت های کاریابی مثل ایران تلنت جستجو کنید ببینید به چه تعداد برنامه نویسی ios نیاز دارند. معمولا استخدامی های خوبی برای این بخش دستم میرسد و حقوق های خوبی میدهند. اما بعضی دوست دارند به صورت آزادکاری یا فریلنسری کار کنند بازار خوبی وجود دارد مثل بازار اپلیکیشن ios با نام سیب اپ، که میتوانید هر نوع ایده ای رو اجرا کنید و به درآمد خوب برسید. 

اگر هم به دنبال یادگیری و آموزش برنامه نویسی ios هستید میتوانید از دوره رایگان آموزش برنامه نویسی  ios استفاده کنید.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید