check home phone-call search send

بازار کار برنامه نویسی اندروید

بعد از اینکه مقالات مختلفی در زمینه بازار کار برنامه نویسی در سایت منتشر کردیم خیلی از کاربران در مورد بازار کار برنامه نویسی اندروید سوال پرسیدند. در این مقاله میخواهم به صورت کامل بازار کار برنامه نویسی اندروید رو مورد بررسی قرار دهم تا بدونید وضعیت بازار کار این حوزه چطور است. سعی می کنیم طوری با آمار و ارقامی که ارائه میدهیم موضوع را کامل باز کنیم.

بازار کار برنامه نویسی اندروید

قبل از اینکه در مورد بازار کار برنامه نویسی اندروید صحبت کنیم باید ببینم چه تعداد از سیستم عامل های گوشی های هوشمند از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند چون که هر وقت یک سیستم عامل یا بهتر بگیم هر پلتفرم یا نرم افزاری که وارد بازار جهانی می شود و تعدادی طرفدار پیدا می میکند باید تعدادی توسعه دهنده یا برنامه نویسی داشته باشد. حال میخواد این پلتفرم یا نرم افزار سیستم عامل اندروید باشد یا وردپرس یا هر چیزی دیگری، در بخش زیر تصویری رو قرار داده ایم که پیشنهاد میکنم با دقت به این عکس نگاه کنید:

بازار کار اندروید

در این عکس میزان استفاده از سیستم عامل های گوشی های هوشمند رو میبینید که بیش از 81 درصد مردم جهان از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند. احتمالا آمار میزان استفاده از سیستم عامل اندروید در ایران تقریبا در این حد است. (البته آماردقیقی پیدا نکردم) وقتی که این میزان از مردم از یک سیستم عامل استفاده می کنند یعنی باید به همین میزان توسعه دهند اندروید هم داشته باشیم. یعنی باید 80 درصد از برنامه نویس های موبایل، اندروید کار باشند. ولی متاسفانه در ایران تعداد خیلی کمی به سمت توسعه و تولید اپلیکیشن های اندروید آمده اند. (البته سه سال پیش، تعداد زیادی از کاربران و دانشجویان به سمت برنامه نویسی اندروید رفتند، طوری که گفتن این حوزه اشباع شده است)

توجه: تعداد زیادی از اشخاص به سمت برنامه نویسی اندروید میرند اما وسط راه بیخیال می شوند یا معمولا اپلیکیشن های و سطح پایین می نویسند و تقریبا می توان گفت شکست می خورند.

با این اطلاعات که داریم متوجه می شویم ما با بازار فوق العاده ای روبرو هستیم که هنوز کار زیادی دارد و میتوان گفت بازار کار برنامه نویسی اندروید مثل یک دریاست که فعلا اندازه یک استخر روی آن کار شده است. فعلا در سایت کافه بازار 164 هزار اپلیکیشن منتشر شده است که نیمی از این اپلیکیشن ها خارجی هستند و تعداد زیادی هم کپی برداری ضعیف از مدل های خارجی و داخل هستند. البته تعداد زیادی اپلیکیشن داریم که تقریبا کتاب هستند و کار خاصی انجام نمیدهند. اگر بخواهیم بگیم چه تعداد اپلیکیشن داخلی خوب داریم شاید نهایت 2 3 هزار باشند که خیلی خیلی کم است. (البته خوشبینانه 2 3 هزار شاید خیلی کمتر از این حرفا باشد)

دوستان عزیز واقعیت این است اگر شما بتوانید برنامه نویسی اندروید رو عالی و دقیق یاد بگیرید می توانید به درآمد عالی برسید چون اینقدر ایده و فکر در این حوزه وجود دارد که اصلا کسی سمت آن نرفته است یا اگرم کسی سمتش رفته خیلی بد طراحی و ارائه شده است. ما افرادی داریم با نوشتن یک اپلیکیشن بیش از یک میلیارد کسب درآمد کردند. 

نتیجه گیری

اگر بخوام بگم وضعیت بازار کار برنامه نویسی اندروید چطور است تنها می شود گفت اگر شما مسلط و برنامه نویسی قوی باشید بازار کار عالی وجود دارد. که هنوز جای کار دارد و روز به روز درخواست برای اپلیکیشن های جدید بیشتر می شود.

پیشنهاد: قبلا در سایت مقاله ای با عنوان درآمد برنامه نویسی موبایل منتشر کرده ایم که جز مقالات عالی در سایت است پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 2 دیدگاه
Avatar
ایوب
پاسخ دهید

درود و خداقوت…من واقعا بین موبایل و وب موندم چند روزی هست ک اندرویداستودیو رو شروع کردم و اموزش نگاه میکنم و تمرین میکنم تا دو ماه پیش هم سی شارپ کار میکردم ولی همش حس میکنم بعد از اومدن کرونا و کلا هجوم کسب و کار ها به سمت فروش اینترنتی بیشتر شده بهتره ک برم سمت وب تا اندروید و این فکر داره خیلی ازارم میده ممنون میشم ک راهنماییم کنید در ضمن ممنون سایت خوبتون و مقالات عالیتون اینم بگم ک اکثر مقالات مرتبط با سوالم رو در سایتتون خوندم و لطفا نظر خودتون رو بگین بهم ممنون

    Avatar
    پشتیبان سورس ایران در پاسخ ایوب
    پاسخ دهید

    سلام
    وقت بخیر
    هر دو بخش بازار کار خوبی دارند
    ولی باید قبول کرد که بخش وب بازار کار بیشتر داره چون عمومی تر هستش
    شما باید ببینید دوست دارید در کدوم بخش کار کنید
    اگر میخواید وب کار کنید پیشنهاد میکنم از مقاله زیر شروع کنید
    گام اول برای آموزش طراحی سایت


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید