check home phone-call search send

برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است

در این مدت سوالات زیادی در مورد یادگیری برنامه نویسی رو جواب دادیم و تا حدودی جواب اکثر سوالات کاربران رو به صورت مقاله آموزشی در سایت منتشر کردیم. حال در این مقاله میخواهیم جواب سوال برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است را به صورت کامل دهیم. البته قبلا هم یک مقاله عالی با عنوان بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع در سایت منتشر کردیم که مورد توجه کاربران قرار بود. 

برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است

برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است

قبل از جواب دادن به سوال: برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است باید بدونیم چند زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت وجود دارد بعد به این سوال جواب دهیم. قبلا انواع زبان های برنامه نویسی تحت وب را در قالب یک مقاله با همین عنوان در سایت منتشر کردیم که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه شود. وقتی شما مقاله انواع زبان های برنامه نویسی تحت وب رو مطالعه می کنید با انواع زبان های برنامه نویسی طراحی وب آشنا می شوید. 

بهترین زبان برنامه نویسی تحت وب

اگر بخواهیم جواب سوال بهترین زبان برنامه نویسی تحت وب را بدیم واقعا خیلی خیلی سخت هستش چون نمیتوان گفت چه زبانی از زبان دیگر بهتر است و نمیتوان یک زبان را به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی تحت وب معرفی کرد. ولی می توان گفت کدام زبان در ایران کاربرد بیشتری دارند و میتوان روی آن به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی تحت وب در ایران حساب باز کرد.

بهترین زبان برنامه نویسی وب

در این بخش برای معرفی بهترین زبان برنامه نویسی تحت وب ابتدا هر زبان رو معرفی میکنیم و میزان بازار کارش رو در ایران مورد بررسی قرار میدهیم تا بر این اساس زبان مورد نظر رو انتخاب کنید. پس برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است رو کنار بذارید چون چند زبان خوب در حوزه طراحی سایت داریم. 

طراحی سایت با ASP.Net

ابتدا میخواهیم تکنولوژی ASP.Net تحت سی شارپ رو مورد بررسی قرار دهیم. البته خیلی از کاربران ASP.Net رو یک زبان برنامه نویسی میدونند که اشتباه است چون ASP.Net یک تکنولوژی بر بستر سی شارپ  می باشد.(البته در اینجا ما آن را زبان برنامه نویسی در نظر میگیریم تا راحتر با آن ارتباط بر قرار کنید) به جرات می توان گفت ASP.Net یکی از بهترین زبان های طراحی سایت در ایران است. و سایت های بزرگی با ASP.Net طراحی و پیاده سازی شده اند. سایت هایی مثل: دیجی کالا، ورزش سه، بانک ملی و …

اگر میخواهید با ASP.Net بیشتر آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقاله ای اس پی دات نت چیست را مطالعه کنید تا بیشتر با ASP.Net آشنا شوید البته یک مقاله دیگر در سایت منتشر کردیم با عنوان مدت زمان یادگیری ASP.Net که پیشنهاد میکنم حتما مطالعه شود. اگر هم میخواهید این تکنولوژی رو یاد بگیرید پیشنهاد میکنم مقاله چگونه متخصص ASP.Net MVC شویم ؟ را مطالعه کنید.

طراحی سایت با PHP

زبان بعدی که می خواهیم مورد بررسی قرار دهیم زبان برنامه نویسی php است. این زبان در کنار ASP.Net دو زبان محبوب طراحی سایت در ایران هستند. تقریبا نزدیک 95 درصد بازار طراحی سایت ایران در دست این دو زبان قرار دارد. پس اگر میخواهید به سمت برنامه نویسی سایت در ایران برید پیشنهاد میکنم ASP.Net و PHP یاد بگیرید. 

برای آشنایی بیشتر با زبان PHP می توانید مقاله PHP چیست رو مطالعه کنید و به صورت کامل با این زبان برنامه نویسی آشنا شوید. اگر هم میخواهید مدت زمان یادگیری این زبان رو بدونید می تونید مقاله زمان لازم برای یادگیری php را مطالعه کنید.

طراحی سایت با پایتون 

شاید خیلی ها اسم زبان برنامه نویسی پایتون رو شنیده باشید. بله با پایتون هم می شود سایت طراحی کرد ولی در ایران به ندرت با این زبان سایت طراحی می شود و طرفدار آنچنانی ندارد و خیلی ها اصلا این زبان رو نمی شناسند. ولی اگر میخواهید یک زبان برنامه نویسی برای خارج کشور یاد بگیرد و در خارج از ایران با برنامه نویسی صاحب شغل شوید به نظرم پیشنهاد خیلی خوبیه و میتوان به آن فکر کرد و جز لیست قرار گیرد.

در مورد زبان پایتون هم مقاله خوبی منتشر کردیم با عنوان پایتون چیست که پیشنهاد میکنم مطالعه شود. یک مقاله دیگر هم در سایت منتشر کردیم با عنوان مدت زمان یادگیری پایتون که می تواند کمک زیادی به شما کند.

طراحی سایت با جاوا 

یکی دیگر از زبان های طراحی سایت، زبان برنامه نویسی جاوا است زبانی که در دنیا اینقدر طرفدار دارد نگو و نپرس ولی متاسفانه در ایران طرفدار آنچنانی ندارد. واقعیت اینه که بازار برنامه نویسی ایران بیشتر دست محصولات .Net می باشد (مثل سی شارپ، ASP.Net و …) و جایی برای زبان هایی این مدلی وجود ندارد. زبان جاوا در صدر جدول 10 زبان برتر برنامه نویسی جهان قرار دارد اما در ایران شاید آخرین زبان باشد. 

برای آشنایی بیشتر با زبان جاوا مقاله جاوا چیست را مطالعه کنید اگر هم میخواهید مدت زمان یادگیری جاوا رو بدونید پیشنهاد میکنم مقاله زمان لازم برای یادگیری جاوا را بخونید.

طراحی سایت با روبی 

شاید خیلی از شما اسم زبان روبی رو نشنیده باشید زبان روبی یک زبان چند منظوره با حال است که یک فریم ورک عالی دارد به نام Ruby on rails که می توان گفت جز فریم ورک های محبوب دنیا می باشد. اما متاسفانه این زبانم بازار کاری در ایران ندارد چون اصلا کسی این زبان رو نمی شناسد. اما واقعا یکی از زبان های دوست داشتنی برای طراحی سایت می باشد. 

برای اینکه بیشتر با زبان برنامه نویسی روبی آشنا شوید مقاله روبی چیست رو مطالعه کنید. مقاله مدت زمان یادگیری زبان روبی رو هم در سایت منتشر کردیم که واقعا کمک زیادی به شما می کند تا بدونید در چه مدت می شود زبان روبی را فرا گرفت.

طراحی سایت با پرل

زبان بعدی که برای طراحی سایت گزینه مناسبی است زبان برنامه نویسی پرل می باشد یک زبان چند منظوره که باز در ایران بازار کار خاصی ندارد و میتوان گفت جایی هم در ایران برای کار ندارد پس اصلا پیشنهاد نمی شود چون کسی به شما سفارش کار با پرل رو نمیدهد. ولی در کل اگر واسه شما بازار کار مهم نیست روی این زبان هم یک فکر کنید. 

در مورد پرل هم مقاله نوشتیم با عنوان perl چیست که میتوانید با خواندن آن با این زبان بیشتر آشنا شوید. البته برای مدت زمان یادگیری آن هم مقاله مدت زمان یادگیری زبان پرل را در سایت منتشر کردیم.

توجه: سعی کردیم در این مقاله جواب سوال برای طراحی سایت چه زبانی بهتر است رو دهیم و بهترین زبان های برنامه نویسی تحت وب رو معرفی کنیم. واقعا این چند زبان بهترین ها هستند اما در ایران فقط ASP.Net و PHP بازار کار دارند. 

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید