check home phone-call search send

آیا برنامه نویسی درآمد دارد

یکی از سوالاتی که در این مدت شاید روزی چند مرتبه از من پرسیده شده این است آیا برنامه نویسی درآمد دارد ؟، آیا می شود با برنامه نویسی به پول رسید. اینقدر این سوال تکرار شد گفتم یک مقاله بنویسم و جواب این دوستان رو به صورت کامل بدم. در این مقاله به صورت کامل جواب سوال آیا برنامه نویسی درآمد دارد ؟ را میدهم تا با خواندن این مقاله متوجه بشیم که وارد این حوزه بشیم یا نه، پس پیشنهاد میکنم تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

آیا برنامه نویسی درآمد دارد

قبل از اینکه جواب سوال آیا برنامه نویسی درآمد دارد یا نه رو دهیم باید ببینم راه های کسب درآمد از برنامه نویسی رو مورد بررسی قرار دهیم و بعد در مورد این سوال حرف بزنیم. یک نکته دیگر که باید به آن اشاره کرد این است درآمد از نظر شما، ماهی چند میلیون است. چرا این موضوع دوم رو مطرح کردم چون دید افراد با هم به شدت فرق میکند مثلا اطراف خودم کسانی رو میشناسم درآمد ماهانه بیش از 15 میلیون (در حوزه آی تی نیستند) دارند ولی همیشه ناله میزنند و اعتقاد دارند باید حداقل ماهی 50 میلیون درآمد داشت و اصلا راضی نیستند و کسانی رو میشناسم با ماهی 2 میلیون راضی و فارغ از دنیا زندگی میکنند پس باید به این موضوع توجه ویژه شود. 

توجه: پیشنهاد میکنم حتما حتما مقاله درآمد برنامه نویس در ایران را مطالعه کنید.

راه های کسب درآمد از برنامه نویسی

  • کارمند شویم 
  • فریلنسر شویم (به صورت آزادانه کار کنیم)
  • ایده خود را پیاده کنیم

کارمند شویم:

اولین روش برای کسب درآمد از برنامه نویسی، کارمند شدن است. کارمندی راحترین راه برای کسب درآمد است چون شما در یک شرکت مشغول کار می شوید و یک حقوق ماهانه دریافت میکنید. معمولا این کار شامل بیمه و مزایا می شود. در این روش حقوق بسته به رزومه، میزان تخصص، پست سازمانی و تجربه مشخص می شود. البته زبان برنامه نویسی که کار میکنید خیلی مهم است در میزان حقوقی که دریافت میکنید. در این روش معمولا بین 1.5 تا 10 میلیون میتوانید حقوق دریافت کنید. البته اگر بخواهیم به صورت معمولی و میانگین نگاه کنید بین 3 تا 6 میلیون برنامه نویس ها حقوق دریافت می کنند.

این روش مناسب کسانی است که میخواهند روی حقوقی که دریافت میکنند برنامه ریزی کنند و معمولا یک روش کسب درآمد امن و بدون ریسک است. خیلی ها دوست دارند کارمند شوند و ماهانه حقوق بگیرند. 

فریلنسر شویم:

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از برنامه نویسی، فریلنسری یا همون آزاد کاری است یعنی برنامه نویس بدون وابستگی به شرکت، شخص و سازمانی به صورت تک نفری پروژه میگرد و در ازای انجام پروژه پول دریافت میکند. درآمد در این روش کاملا بستگی به خودمان دارد که چه میزان برای دریافت پروژه وقت گذاشته و تلاش کنیم. گرفتن پروژه هم به چند عامل بستگی دارد. چطور خودمون رو ارائه دهیم رزومه و نمونه کار قوی داشته باشیم و در انتها روابط قوی داشته باشیم. معمولا نمیتوان مشخص کرد کسی که به صورت فریلنسری کار میکند چه میزان درآمد دارد. معمولا اگر رزومه و نمونه کار داشته باشید و وضعیت روابطتون خوب باشد میتوانید از ماهی 3 تا 20 میلیون درآمد داشته باشید. ولی معمولا میانگین درآمد به صورت فریلنسری بین 3 تا 8 میلیون است. 

اگر دنبال این هستید خودتون مدیر خودتون باشید، بر اساس ساعت هایی که خودتون تنظیم می کنید کار کنید این روش به شدت لذت بخش است. اما مشکلاتی هم دارد مثل اینکه شاید پروژه دریافت نکنید. البته این رو هم بگم اگر واقعا کار بلد باشید معمولا همیشه پروژه دارید.

راه های کسب درآمد از برنامه نویسی

ایده خود را پیاده کنیم

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از برنامه نویسی، پیاده سازی ایده خود است. یعنی شما یک ایده رو اجرا کنید و به درآمد برسونید. در این مدل کسب درآمد یا درآمد خیلی پایین است یا یه دفعه به درآمدهای میلیاردی میرسید. برای اینکه درآمد بالا داشته باشید باید زحمت زیادی بکشید و ایده اینقد خوب و بدون نقص پیاده شود که بتوان خوب آن را معرفی کنید. معمولا تعداد کمی سمت این بخش میاند چون ترس دارند و نمیخواند ریسک بالایی داشته باشند. نمیتوان گفت چه میزان درآمد در این بخش وجود دارد. 

اگر دنبال این هستید که ریسک بالایی کنید و ایده عالی دارید، این بخش برای شما عالی است اما باید این رو هم در نظر بگیرید احتمال اینکه چند مدت درآمد نداشته باشید خیلی زیاد است.

 آیا برنامه نویسی درآمد دارد

به بخش اصلی مقاله رسیدیم آن هم جواب به سوال آیا برنامه نویسی درآمد دارد یا نه، من سعی کردم راه های کسب درآمد از برنامه نویسی رو براتون لیست کنم و توضیحاتی ارائه دهم. پسر اگر میخواهید بدونید برنامه نویسی درآمد دارد یا نه راه های کسب درآمد آن رو بررسی کنید. 
یک نکته خیلی مهم این است که اگر واقعا شما برنامه نویس قوی و کار بلدی باشید همیشه براتون کار است و اصلا جای نگرانی نیست چون معمولا من میبینم خیلی ها که شروع به یادگیری و آموزش برنامه نویسی میکنند میترسند براشون کار پیدا نشود. دوستان عزیز اینقدر برای برنامه نویسی کار است که اصلا قابل وصف نیست و کسی باور نمیکند. همین الانش کافیه سری به بخش استخدامی ها برنامه نویسی بزنید تا متوجه حرف من شوید. روزی نیست که آگهی استخدام برنامه نویس به دست من نرسد. معمولا هر روز، یک آگهی برای جذب چندین برنامه نویس دست من میرسد. معمولا هفته دو سه آگهی استخدام داخل کانال تلگرام سورس ایران قرار میدهیم. پس اصلا نگران کار نباشد و فقط شروع به یادگیری و آموزش برنامه نویسی کنید. 

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۱ دیدگاه
Avatar
Mahsa
پاسخ دهید

💖💖💖💖


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید