check home phone-call search send

دانلود کتاب آموزش کاربردی توابع vb.net

کتاب آموزش کاربردی توابع vb.net

کتاب آموزش کاربردی توابع vb.net

سلام عزیزان

در این فایل pdf تمام توابع مورد استفاده در vb.net وجود داره و خیلی هم کامله، میتوان از این کتاب به عنوان منبع خوبی برای یادگیری توابع برنامه نویسی vb.net استفاده کنید.

ویژوال بیسیک دات نت یکی از زبان‌های معرفی شده به منظور نوشتن برنامه‌های مبتنی و با استفاده از چهارچوب دات نت است. دستورهای این زبان مشابه بیسیک است. چون این زبان جزو مجموعه چهارچوب دات نت است کد تولید شده توسط آن(MSIL) در بیشتر مواقع فرقی با کدهای تولید شده توسط سی‌شارپ ندارد و کتابخانه‌های تولید شده در هر یک از این دو زبان مستقیماً در دیگری قابل استفاده‌است.

اشتباهی که معمولاً در مورد ویژوال بیسیک دات نت می‌شود این است که با توجه به ویژگی‌های بیسیک کلاسیک که زبانی ساده و مخصوص غیرحرفه‌ای‌ها بود، این زبان نیز غیرحرفه‌ای تلقی می‌شود، در حالی که قابلیت‌های آن کاملاً با سی‌شارپ برابر است. در ضمن زبان مفسری نیست.

وی بی دات نت علاوه بر امکانات عادی مثل برنامه نویسی برای ویندوز قابلیت برنامه نویسی برای کنسول‌ها و دستگاه‌های هوشمند (Smart Device) را هم دارد.

سیستم کدها بسیار منظم تر از وی بی ۶ شده و تمام کدها در کلاس‌ها طبقه‌بندی می‌شود.

هم اکنون ویژوال بیسیک دات نت در بسته نرم‌افزاری Visual Studio همراه با Visual C#، Visual J#، Visual C++ و Visual Web Developer ارائه می‌شود.

در مقایسه بین سی شارپ و ویژوال بیسیک دات نت طبق گفته مسئولان ماکروسافت همواره ویژوال بیسیک دات نت از سهولت در کد نویسی بر خوردار بوده است و شباهت آن با ویژوال بیسیک نگارش ششم قابل چشم پوشی نیست

توسعه نرم‌افزارهای ویندوز فرم (WinForms)، WPF، برنامه‌های مخصوص ویندوز فون، برنامه‌های ویندوز ۸ و … همگی با زبان ویژوال بیسیک دات نت امکان‌پذیر هستند. برای همین ویژوال بیسیک دات نت یکی از زبان‌های محبوب دولوپرهای ویندوز است.

تصورات غلطی هم که در مورد ضعف vb.net نسبت به زبان‌های دیگری چون C# وجود دارد به شدت بی اساس و نشات گرفته از مقایشه زبان c و basic می‌باشد در حالیکه این تصور کاملاً اشتباه است.

تمام زبان‌های موجود در چهارچوب دات نت پس از کامپایل به یک زبان حدواسط (CLR) یا زبان حین اجرا یا واسطه مایکروسافتی MSIL تبدیل می‌شوند و سپس توسط ماشین اجرا می‌شوند.
بنظر می‌رسد سیاست مایکروسافت برای توسعه زبان‌های دیگری که بر پایه c هستند بیشتر برای جلب نظر برنامه‌نویسان سکوهای شرکت‌های رقیب بوده لذا با این رویکرد مایکروسافت در مقابل سکوی قدرتمندی مانند جاوا میدان را خالی نگذارده است و طیف وسیعی از برنامه‌نویسان را با قرار دادن زبانهایی چون C++ و C# و J# و F# در ویژوال استودیو به خود جذب نموده است.

ناگفته نماند سینتکست VB.net که شباهت زیادی با vb6 و vba دارد در این میان از یک جهت بسیار بسیار مهم می‌نماید و آن اینکه ویژوال بیسیک زبان برنامه‌نویسی مستقیم و بی واسطه در محصولات مهمی مانند آفیس مایکروسافت می‌باشد. ماکرو نویسی با VBA به سرعت امکان توسعه برنامه‌های کاربردی را فراهم می‌کند.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید