check home phone-call search send

بهترین تجارب وبلاگ نویسان رو بیاموزید

همیشه برای وبلاگ نویسی میتوان از تجربیات دیگر وبلاگ نویسان استفاده کرد چون بعضی از وبلاگ نویسان چندین سال هست که در زمینه های متفاوت مینویسند و تجربیات فوق العاده ای در این زمینه دارند پس سعی کنید همیشه از تجربیات این اشخاص استفاده کنید حال اگر این اشخاص بزرگان وبلاگ نویسی جهان باشند که دیگر نور علی نور می شود در این مطلب میخواهیم 10 درسی که میتوان از این وبلاگ نویسان را آموخت را با عنوان و توضیحات ارائه دهیم . سعی کنید بعد از خواندن این موارد حتما در وبلاگ نویسی خود استفاده کنید .

بهترین تجارب وبلاگ نویسان

1. از چیزی که به ذهنتان می آید یک یا دو صفحه بنویسید

چه میشود اگر (در عوض اینکه هر روز صبح بلند شده و لغات را برای دست یافتن به سهم روزانه ی خود در نوشتن کنار هم قرار دهید) فقط برای گرم کردن ماهیچه های ذهن خود یک یا دو صفحه از جریان تفکرات هوشیارانه خودتان بنویسید؟
Oliver Burkeman، یک مقاله نویس مشهور برای گاردین و نویسنده ی «پادزهر: خوشحالی برای افرادی که نمیتوانند افکار مثبت داشته باشند» به من گفت که دقیقاً همینکار را کرده است.

هر روز، قبل از شروع به نوشتن روزانه ی خود، بدون توقف وقتی را صرف نوشتن یک صفحه و نیم درباره ی چیزی که به ذهنش میآید میکرد. این یک روش است که او از نویسنده و خالق جولیا کامرون گرفته بود که او (جولیا کامرون) این روش را «صفحات صبحگانه» مینامید.

وبلاگ نویسی

2. زمان نوشتن برنامه

جیسون فوکس ، رمان نویس فیلم هیجانی جوانا پن است. او روزهایی در تقویم خود را علامت میزد و به داستان نوشتن می پرداخت؛ در برنامه ی خود روزهایی را  برای نوشتن مضامین غیر داستانی مانند پستهای بلاگ و فصل های کتاب خود قرار میداد تا روزهایی که نیاز به کنترل کارهای بیشمار بازاریابی داشت را انجام دهد. البته خاطر نشان شوم بعضی وقت ها شخص دوست دارد بنویسد که نباید از این اصل هم دور شد آن زمان باید هم در نظر گرفته شود . به قول ما ایرانیا حس نوشتن دارم پس در آن زمان هم بنویسید ولی میتوان زمانبدی هم کرد .

زمان وبلاگ نویسی

3. نوشته ی خود را به قسمتهای کوچکتر بشکنید

از Shane Snow، موسس Contently و نویسنده ی «Smartcuts سوال شد که : چگونه هکرها، نوآوران و آیکونها ،با سرعت بیشتری به سمت موفقیت می روند؟»در پاسخ بیان کرده است که: نوشته های خود به قسمتهای کوچک و قطعات قابل هضم میشکنند. او میگوید نتیجه ی روانی که یک نویسنده میتواند از قطعات کوچکتر یک پروژه ی بزرگ بگیرد، انگیزه مورد نیاز برای حرکت به جلو را فراهم میکند. پس سعی کنید هر نوشته رو به قسمت های کوچیک تقسیم کنید تا مخاطب ارتباط برقرار کند با نوشته و مقاله شما .

آموزش وبلاگ نویسی حرفه ای

4. کوتاه بنویسید، دو سرعت به پایان رسیده است

رمان نویس Monica Leonelle در کتاب خود، «8 عادت دقیق نوشتن»، نویسنده هایی که سعی بر فشردن زمان در برنامه ی شلوغ خود بکنند را تشویق به کامل کردن یک سری از تکه نوشته های 8 دقیقه ای میکند. در حالی که هشت دقیقه ممکن است به نظر زیاد نرسد، با انجام دادن اندک این کار در هر روز خود را در جایی می بینید که هدف لغات روزمره ی خود را برآوده اید یا از آن پیشی گرفته اید. پس سعی نکنید برای نوشتن در مورد یک چیز خاص زیاد و به صورت عجله ای بنویسید سعی کنید به صورت کامل روان و خلاصه و کوتاه بنویسید. و یک تایم کوتاه ، اما در آرامش بنویسید .

وبلاگ نویسی دقیق

5. نوشته ی خود را با خود داشته باشید

بلاگر داستان عاشقانه و نویسنده ی فراتر از Heaving Bosoms از این مهم اطمینان حاصل میکند که همیشه آماده ی دریافت لغاتی است که ناگهان به ذهن او خطور میکنند، او ممکن است هرجایی در این لحظه قرار بگیرد. دست از انجام هرکاری که در حال انجام آن است میکشد، تلفن یا دفترچه ی یادداشت خود را درآورده و شروع به نوشتن میکند. این موضوع به نظرم فقط برای نوشتن مطلب و وبلاگ نویسی نیست ، همیشه سعی کنید قلم و یک دفتر یادداشت همراه داشته باشید شاید ایده یا موضوع خاصی در ذهنتان در یک زمان خاص به وجود آمد یا این که در مورد یک موضوع خاص که میخواهید در وبلاگتان منتشر کنید مطالب خوبی به ذهنتان رسید.

دفتر یاداشت برای وبلاگ نویسی

6. خاموش کردن رسانه ی اجتماعی

خیلی از نویسنده هایی که با آنها صحبت کردم، زمانی که نیاز به تمام کردن نوشته ی خود داشتند از رسانه ی اجتماعی استفاده نمیکردند. Sarah Stodoha، نویسنده ی فرآیند: زندگی نویسندگی نویسندگان بزرگ»، دسترسی به اینترنت را با یک نرم افزار به نام freedom خاموش کرد.پس همیشه این موضوع در ذهنتان باشد برای نوشتن باید کوچیکترین ابزارهای حواس پرتی رو از خود دور کنید یکی از این ابزارها شبکه های اجتماعی هست سعی کنید گوشی خود را کنار بذارید و اگر نوشتن از طریق پی سی و لپ تاپ صورت میگیره سعی کنید اینترنت رو قطع کنید تا با خیال راحت و بدون حواس پرتی بنویسید .

شبکه های اجتماعی

7. یافتن مکان صحیح

مکان های نوشتن ، جایگاه برجسته ای در مکالماتی داشت که با نویسنده ها داشتم. Shane Snow حجم زیادی از کتاب «Smartcuts» را در یک استارباکس در انتهای خیابان دفترش در منهتن نوشته است. Joanna Penn دریافت که او بهترین تمرکز خود را در کافی شاپ ها یا در کتابخانه دارد و Joan Dempsey در یک آلونک چوبی به نویسندگی میپردازد که زمانی خانه ی مرغها بوده است.  به نظر شخص خودم مکان نوشتن خیلی خیلی مهم هست چون تا یک مکان راحت و آرام وجود نداشته باشد نویسنده نمیتواند چیزی بنویسد و اگر هم بنویسد نوشته او داری آشفتگی خاصی هست و تاثیر گرفته از محیط او می باشد پس سعی کنید وقت نوشتن در یک جای مناسب باشید .

مکان نوشتن

8. اتصال به موسیقی پس زمینه

چندین نویسنده که من با آنها صحبت کردم به موسیقی پس زمینه یا نوسانات سفید (سروصداهای محیط) در حال نوشتن گوش میدادند. James Scott Bell زمانی که در حال نوشتن رمان خود بود به نمرات فیلم گوش میداد. Mark Vanhoenacker، یک خلبان خطوط هوایی انگلستانی 747 و نویسنده ی «Skyfaring: در سفری با یک خلبان به موسیقی یک پیانیست ایتالیایی با نام Ludovico Einaudi گوش میداد و Shane Snow دریافت که گوش دادن به یک آهنگ به طور مکرر روی وارد شدن او به حالتی از جریان کلمات و محتوا کمک میکند. البته این موضوع بستگی به خود شخص و نویسنده دارد ، بعضی از کسانی که مینویسند دوست دارند محیط خیلی آرام باشد اما بزرگان وبلاگ نویسی و نویسندگی موسیقی پس زمینه رو گزینه مناسبی میدانند . پس سعی کنید چند بار این موضوع رو مورد بررسی قرار دهید اگه با این اتفاق راحت هستید و بهتر مینویسید حتما استفاده کنید .

موسیقی پس زمینه

9. یک ایمیل به پدربزرگ 🙂 خود بزنید

اگر یخ زده اید و لغات دست از جریان داشتن برداشته اند، نصیحت Laura Brown  را بپذیرید. پیشنهاد میدهد به این فکر کنید که دارید به یک نفر که با او راحت هستید ایمیل میزنید مانند پدربزرگتان و به همان راحتی شروع به نوشتن کنید.(مخاطبتان پدربزرگتان یا فردی نزدیک باشد تا بتوانید راحت تر بنویسید) 🙂

آموزش وبلاگ نویسی حرفه ای

10. روز نویسندگی خود را با شروع بخش اول روز بعد به پایان برسانید

Danny Oppenheimer، یک پروفسور در دانشکده ی تجارت UCLA’s Anderson، و نویسنده ی یک مطالعه در مورد فواید نکته برداری که ارجاع های زیادی به آن داده شده است، اعتراف میکند که اوقات سختی برای شروع کردن پروژه های جدیدش داشته است. 
توصیه های او برای جهت یابی باز هم جابه جا میشود. در پایان هر بخش نویسندگی روز، شروع به نوشتن چند جمله یا پاراگراف در مورد بخش فردا کنید. این کار به شما کمک میکند که از خوف «سندروم صفحه ی سفید» که نویسنده ها را آزار میدهد اجتناب کنید. این هم به خاطر این هست که واقعا شروع هر چیزی سخت و آزار دهنده هست وقتی پاراگرف اول رو نوشتید در جلسه بعد که میخواهید بنویسید خیلی راحت تر مینویسید . 

وبلاگ نویسی

 

اینها فقط در مورد از درس های بزرگان وبلاگ نویسی و نویسندگی هست . سعی کنید این موارد رو در نوشتن خود رعایت کنید تا نوشته های بهتر و با کیفیتی داشته باشید . 

به نظر شما چه چیزهایی میتواند در وبلاگ نویسی تاثیر داشته باشد و باعت نوشتن بهتر می شود ؟ تجربیات خود را در بخش نظرات بیان کنید . . . 

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید