check home phone-call search send

آموزش تایپوگرافی در طراحی وب سایت

چند وقتی هست بحث تایپوگرافی در وب ایران وارد شده و خیلی از کسایی که در زمینه وب و گرافیک فعالیت میکنند با این معقوله آشنا هستند و معمولا در زمینه طراحی وب سایت هم کاربردهای زیادی دارد. اول بیایم در مورد تایپوگرافی یه توضیحاتی بدیم تایپوگرافی هنر و فن حروف‌چینی برای نمایش زبان است. چینش حروف شامل حالت قلم، پوینت، مقدمه (فاصلهٔ خط) می‌شود.

آموزش تایپوگرافی در طراحی وب سایتاما به صورت جامع تر میتوان گفت تایپوگرافی هنری است که در آن طراح می کوشد با تغییر عناصر متن ، مثل اندازه ، فاصله حروف ، شکل حروف ، فاصله خطوط ، پاراگراف بندی و مواردی از این دست زبان بصری برای تایپ به وجود آورد . تایپوگرافی در طیف گسترده ای از امور هنری ، مثل ساخت تیتراژ فیلم ، طراحی گرافیک ، طراحی کتاب های کمیک ، طراحی مالتی مدیا و… کاربرد دارد . تایپوگرافی با خطاطی و دست نویس تفاوت دارد ، هر چند طراح تایپ می تواند از خط و دست نویس نیز برای تایپوگرافی بهره ببرد .

تایپوگرافی در ایران :

داستان تایپوگرافی و تعاریف آن وقتی به ایران می رسد جالب می شود . تایپوگرافی جز پدیده های بحث برانگیز در محافل گرافیکی ایران است. ایران پیشینه ای قوی و کهن در زمینه کار با خط دارد . هنرمندان ایرانی در طی صد ها سال تاریخ خوشنویسی نشان داده اند که خط را می شناسند و می دانند که چطور باید آن را زیبا و خوش به کار بگیرند . برخوردی که ما با تایپوگرافی در ایران داریم ، نمی‌تواند تابع برخوردی باشد که در غرب با مقوله خط دارند . از این رو جنبش های بومی در زمینه تایپوگرافی در ایران پدید آمده و شکل گرفتند .

کمتر کسی را می توان یافت که در حیطهطراحی گرافیک مشغول به کار باشد و از تاثیر تایپوگرافی در رفتار و فرهنگ طراحی در ایران بی خبر باشد . رابطه تایپ و تصویر در ده سال اخیر همواره جز بحث های مهم بوده است . دوسالانه گرافیک تهران یک رویداد بین الملی و مهم در جامعه گرافیک است . در حاشیه نهمین دوره از این دوسالانه نشستی تحت عنوان” تایپوگرافی” برگزار شد .

تعریفی که ما از تایپوگرافی در ایران می‌توانیم ارائه کنیم، با کشورهای دیگر کمی متفاوت است. در کشورهای غربی به کاری تایپوگرافی اطلاق می‌شود که فقط از حروف تایپی در آن اثر گرافیگی استفاده شده باشد، اما در ایران، خصوصاً در چند سال اخیر، که بحث «تایپوگرافی» بیشتر مورد توجه طراحان قرار گرفته و آثار زیادی را با این ذهنیت شاهد هستیم، می‌بینیم که نمی‌توانیم تعریف ایرانی به آن صورت از آن ارائه کنیم. حالا ما در این پست میخوایم یک کتاب در مورد آموزش تایپوگرافی در طراحی وب سایت رو برای دانلود قرار بدهیم .

عزیزان میدونم سخته خوندن این جور کتب اما بهتون قول میدم بعد از مدتی به صورت حرفه ای هم طراحی وب رو فرا میگیرید از یک منبع عالی و هم زبان تحصصی شما به صورت چشمگیری خوب میشه و شما به دو هدف عالی میرسید. پس اگر دنبال این هستید که برنامه نویسی و کدنویسی وب رو به خوبی و به روز یاد بگیرید این دوره رو از دست ندهید چون واقعا بهترین ها رو گلچین کرده ایم و برای دانلود قرار میدهیم.

برای دسترسی به بقیه مطالب میتوانید از طریق  دوره طراحی وب سایت به سایر جلسات دسترسی داشته باشید.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : ۰ دیدگاه
هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید