check home phone-call search send

جشنواره نوروزی سورس ایران شروع شد - 😍 تا 50 درصد تخفیف واقعی 😍

مشاهده محصولات
  • 00روز
  • 00 ساعت
  • 00دقیقه
  • 00 ثانیه

دوره آموزش برنامه نویسی ios | جلسه یک

دوره آموزش برنامه نویسی ios

دوره آموزش برنامه نویسی ios

چند وقتی بود بیش از 500 ایمیل در زمینه برگزاری دوره آموزش برنامه نویسی برای ios داشتیم و تعداد زیادی از کاربران در شبکه های اجتماعی درخواست این آموزش رو از کارمندان گروه آموزش برنامه نویسی سورس ایران داشتند در این پست استارت این دوره رو میزنیم و با شروع دوره آموزش برنامه نویسی ios در خدمت شما هستیم در این دوره به صورت حرفه ای و جامع با برنامه نویسی ios اشنا می شوید و میتوانید بعد از پایان این دوره شما قادر خواهید بود برای سیستم عامل ios اپلیکشن بنویسید . در این پست جلسه اول این دوره رو برای دانلود قرار میدهیم که به صورت رایگان می توانید دانلود کنید . دوره به صورت فیلم آموزش به زبان فارسی هست هر جلسه هم داری زمان مناسب هست که کاربران و دانشجویان عزیز اذیت نشوند .

در جلسه اول دوره آموزش برنامه نویسی ios مطالب زیر ارائه می شود :

  • مقدمه
  • متغیرها
  • ثابت ها 

سیستم عامل ios چیست ؟

آی‌ اُ اِس (به انگلیسی: iOS) سیستم عامل همراه ؛ ساخته شده توسط شرکت اَپل است . یک سیستم عامل همراه است که در ابتدا برای آ‌یفون و آی‌پاد تاچ توسعه داده می‌شد، از آن زمان به بعد برای استفاده در سایر دستگاه‌های شرکت اَپل مانند آی‌پد و اَپل تی‌وی گسترش یافت. شرکت اَپل مجوز استفاده از آی‌ اُ اِس برای نصب بر روی سخت‌افزارهای شخص ثالث را نمی‌دهد. اَپ استور (App Store) در ۶ مارس ۲۰۱۲ دارای بیش از ۵۵۰٫۰۰۰ نرم‌افزار کاربردی بود که جمعاً بیش از ۲۵ بیلیون بار دانلود شده‌اند. در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۰ این سیستم‌عامل ۱۶٪ از سهم سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند را در اختیار داشت، پایین‌تر از اندروید گوگل. این سیستم‌عامل در ماه مه ۲۰۱۰ در ایالات متحده آمریکا، ۵۹٪ از مصرف داده‌های وب تلفن همراه (از جمله استفاده از آی‌پاد تاچ و آی‌پد) را به خود اختصاص داد.

رابط کاربری آی‌ اُ اِس بر اساس مفهوم دستکاری مستقیم (به انگلیسی: concept of direct manipulation)، با استفاده از حرکات چند لمسی (به انگلیسی: multi-touch gestures) طراحی شده‌است. عناصر رابط کنترل از: switches و sliders و buttons تشکیل شده است. پاسخ به ورودی کاربر فوری است و رابط سیال را فراهم می‌کند. تعامل با سیستم عامل حرکاتی را شامل می‌شود از این جمله حرکات می‌توان: swipe, tap, pinch, reverse pinch که هر کدام از این‌ها تعاریف خاصی را در چارچوب IOS سیستم‌عامل و رابط کاربری چند لمسی آن را دارا می‌باشند.. شتاب‌سنج داخلی توسط برخی از برنامه‌های کاربردی مورد استفاده قرار گیرد که برای پاسخ به تکان دادن دستگاه (یکی از نتایج شایع آن دستور خنثی‌سازی است) و یا چرخش آن را به سه بعد (یکی از نتایج شایع آن تعویض از عمودی به افقی است).

modeiOS از OX مک مشتق شده‌است، که با آن که سهام آن به بنیاد داروین تعلق دارد، و در نتیجه این سیستم‌عامل شبه‌یونیکس از طبیعت است.

در iOS، چهار انتزاع لایه وجود دارد: لایهٔ هستهٔ سیستم‌عامل، لایهٔ هستهٔ خدمات، لایهٔ رسانه‌ها و کاکائو لایهٔ لمسی است. نسخه کنونی سیستم عامل ۷٫۱ با استفاده از حدود ۱٫۵–۱ گیگابایت ذخیره‌سازی دستگاه که با مدل‌های دیگر متفاوت است.

دانلــود بـاکـــس

لینک های دانلود در این باکس قرار دارد
img

جهت مشاهده لینک های دانلود ابتدا وارد شده یا ثبت نام کنید

Avatar
پشتیبان سورس ایران 2180 مطلب منتشر شده

در مجموعه سورس ایران سعی می کنیم علاوه بر آموزش برنامه نویسی، به مسائل مرتبط و مهارت های نرم بپردازیم تا بعدهای مختلف را پوشش دهیم.

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه های کاربران : 11 دیدگاه
Avatar
صبا
پاسخ دهید

سلام ممکن بگید این اموزش سوییفت چند ؟

Avatar
pro
پاسخ دهید

version jadid 7.1 hast ????????/
update konid !

Avatar
Alireza
پاسخ دهید

سبام میخواستم بدونم برای ساختن بدنامه برای ios حتما باید مک باشه؟

    Avatar
    محمد همتی در پاسخ Alireza
    پاسخ دهید

    باید مکینتاش رو روی vmware نصب کنید دیگه نیازی به مک نیست

Avatar
آرمان
پاسخ دهید

سلام
من الان محیط ویندوز هستم.و میخام که از ابتدا با محیط مک پیش برم.کمکم کنید تا بتونم نصب کنم و همگام با استاد پیش برم.
و xcod چجوری نصب کنم.

Avatar
Arman
پاسخ دهید

سلام
گروه و سایت عالی دارید
فقط یک سوال
من گوشی ایفون ندارم
ایا میتونم به تولید برنامه ios برسم؟؟؟

    Avatar
    محمد همتی در پاسخ Arman
    پاسخ دهید

    سلام
    ربطی به داشتن یا نداشتن گوشی نداره
    شما شروع به یادگیری کنید
    موفق باشید

Avatar
عبدالحمید
پاسخ دهید

سلام
لطفا قبل از آموزش کدنویسی ، نصب خود محیط رو آموزش بدید .
ممنونتون میشم اگه مراحل نصب OS X بر روی پردازندهای AMD رو آموزش بدید.


شما با موفقیت در خبرنامه ما عضو شدید